علائم پیش پرفشاری خون در بدن

علائم پیش پرفشاری خون در بدن

می خواهیم در این بخش به علائم رایج برای پیش پرفشاری خون اشاره کنیم، کسانی که دچار پیش پرفشاری خون می شوند بیشتر از دیگران در معرض امراض قلبی قرار دارند. اگر دچار نوسانات فشار خون هستید بدانید دچار پیش پرفشاری خون شده اید.

بیشتر ما می‌دانیم که بالا بودن فشار خون می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، حمله قلبی و آسیب دیدن و از کار افتادن عملکرد کلیه‌ها را به‌دنبال داشته باشد. این در حالی است که براساس اعلام محققان دانشگاه کالیفرنیا، بعضی اوقات گروهی از افراد مبتلا به افزایش فشار خون تدریجی در دوره‌هایی از زمان هستند که به آن «پیش پرفشاری خون» می‌گویند.

محققان معتقدند که قرار گرفتن در مرحله پیش پرفشاری خون هم می‌تواند خطر ابتلا به سکته قلبی را بالا ببرد. بالا بودن فشار خون می‌تواند تا ۵۵ درصد شانس ابتلا به سکته قلبی را افزایش دهد. ضمن اینکه اگر افراد زیر ۶۵ سال به پیش پرفشاری خون مبتلا باشند هم تا ۶۸ درصد شانس ابتلا به سکته و حمله‌های قلبی را در خود بالا برده‌اند.

در شرایط طبیعی، فشار بالا یا سیستولیک فرد باید ۱۲ و کمتر و فشار پایین یا دیاستولیک او هم ۸ و کمتر باشد. این در حالی است که در شرایط ابتلا به پیش پرفشاری خون، فشار خون بالا بین ۱۲ تا ۱۳.۹ و فشار خون پایین هم بین ۸ تا ۸.۹ می‌رسد. در شرایط ابتلا به پرفشاری خون هم فشار خون بالا به ۱۴ و بیشتر و فشار خون پایین هم به ۹ و بیشتر خواهد رسید. از این رو به تمام افراد بالای ۲۵ سال توصیه می‌شود که حتما سالی ۲ مرتبه فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند تا اگر در شرایط پیش پرفشاری خون قرار گرفتند، به‌سرعت به راه‌های درمانی مناسب فکر کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *