علاقه به خودکشی با آزار و اذیت اطرافیان

علاقه به خودکشی با آزار و اذیت اطرافیان

مراقب رفتارهای فرزندتان باشید، برخی از آن ها با آزار و اذیت و قلدری همسالان مواجه می شوند و این امر می تواند باعث ایجاد افسردگی در آن ها شود؛ آزار و اذیت همکلاسی ها و دوستان در بروز مشکلات روحی و تمایل به خودکشی تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت.

کودکانی که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، با احساس غم و اندوه دائمی مواجه می‌شوند. متاسفانه این احساس دائمی اندوه می‌تواند باعث ابتلا به افسردگی شدید در میان کودکان آزاردیده شود. بروز افکار متمایل به خودکشی در میان کودکان مبتلا به افسردگی رایج است و متاسفانه قلدری کردن برخی از کودکان در اقدام به خودکشی کودکان دیگر نقش دارد. کودکان متمایل به خودکشی ممکن است رفتارهای عاری از ترس و مسئولیت انجام دهند، به خودشان آسیب برسانندو یا علاقه ناگهانی به مرگ و مُردن نشان دهند.

بنابراین با دقت بر روی فرزندتان نظارت کنید تا بتوانید هر گونه تغییر جزئی یا کلی را در رفتار او تشخیص بدهید. البته علاوه بر نظارت صحیح، باید به‌طور منظم با فرزندتان درباره قرار گرفتن در معرض آزار و اذیت کودکان دیگر صحبت کنید. بهتر است اطلاعات کافی را در اختیار او بگذارید، درباره عوارض شدید قلدری کردن در دوران کودکی با او صحبت کنید و او را تشویق کنید به این‌که با کودکان و انسان‌های دیگر مهربان باشد. اگر فرزند شما قربانی قلدری کردن دیگران شده است، او را تشویق کنید به این‌که بدون به‌کارگیری خشونت از خودش دفاع کند و حتما مسئولان مدرسه را در جریان شرایط خودش قرار بدهد. علاوه بر این، بهتر است خودتان نیز با مسئولان مدرسه صحبت کنید و فرزندتان را نزد روان‌پزشک و روان‌شناس ببرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.