علت افزایش مصرف هروئین در بین جوانان

علت افزایش مصرف هروئین در بین جوانان

چرا مصرف هروئین افزایش یافته است؟

در مطلب زیر در مورد علت افزایش مصرف هروئین در بین جوانان و دیگر افراد صحبت شده است و این سوال مطرح می گردد که چرا این ماده مخدر روز به روز مصرفش بیشتر می گردد.

آمارها نشان می‌دهند که استفاده از هروئین بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ میلادی‌ تقریبا ۲ برابر شده است. متخصصان مواد مخدر می‌گویند که این اتفاق تا حد زیادی به رشد سوء مصرف مسکن‌های تجویزی مثل اکسی‌کونتین و ویکودین مرتبط است که از گیاه خشخاش ساخته می‌شوند. افرادی که از این مسکّن‌ها سوء استفاده می‌کنند،

ممکن است در ادامه به دنبال ماده قوی‌تر و ارزان‌تر بروند. هروئین هر دو این ویژگی‌ها را دارد، اما خیلی خطرناک‌تر از داروهای مسکّن است. هیچ راهی وجود ندارد که بفهمیم هروئینی که افراد استفاده می‌کنند تا چه حد قوی است یا تا چه حدی با مواد دیگر ترکیب شده است چون هروئین گاهی اوقات با ماده‌های مخدر دیگر ترکیب می‌شود.

مرگ‌ومیر بر اثر مصرف بیش از حد (overdose) هروئین در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ میلادی، ۲ برابر شده است. به نظر متخصصان، افزایش ناگهانی مرگ بر اثر مصرف بیش از حد هروئین در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی، به ترکیب هروئین با ماده مسکّن قدرتمندی به‌نام فنتانیل مرتبط است.

در حالی که هروئین رسما غیرقانونی اعلام شده است، اما این ماده مخدر در بعضی نقاط جهان راحت‌تر از داروهای مسکّن حاوی هروئین یافت می‌شوند. قاچاق‌چیان مواد مخدر با توجه به رشد تقاضای هروئین در سطح جهان، تولیدشان را افزایش داده‌اند و انتقال این ماده مخدر خصوصا به ایالات متحده آمریکا بیشتر از قبل شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.