علت بروز اسهال در سفر

علت بروز اسهال در سفر

اسهال در سفر علل مختلفی دارد انگلی که عامل اسهال در سفر می باشد ژیاردیا اینتستینالیس نام دارد. این عارضه با تب و لرز خود را نشان میدهد.استفراغ ،حالت تهوع و درد شکمی از رایج ترین نشانه های بروز اسهال در سفر به شمار می روند.

بیماری اسهال مسافران (اسهال در سفر) می‌تواند به‌واسطه ویروس‌هایی مانند نورو ویروس نیز به‌وجود بیاید و همه ما می‌دانیم که ویروس‌ها چه‌قدر سریع گسترش پیدا می‌کنند. نوع دیگر این بیماری هم می‌تواند اسهال در سفر انگلی باشد. ژیاردیا اینتستینالیس، شایع‌ترین نوع از انگل‌ها است که باعت چنین مشکلی می‌شود، اما تعداد زیادی از انگل‌ها می‌توانند باعث ابتلا به بیماری اسهال در سفر شوند. گاهی اوقات، بیماری اسهال در سفر با تب و لرز شروع می‌شود.

فرد، گرفتگی در ناحیه شکم را احساس می‌کند و بعد هم باید مدفوع بسیار شُلی را از بدن خودش خارج سازد. در بعضی از موارد، اسهال با استفراغ همراه می‌شود یا اسهال خونی شکل می‌گیرد. در صورت فعالیت نورو ویروس، شروع بیماری اسهال در سفر می‌تواند ناگهانی باشد و استفراغ بیشتری فرد بیمار را آزار بدهد. دوره نهفتگی برای بیماری اسهال در سفر، از نوع باکتریایی و ویروسی، معمولا بین ۶ تا ۴۸ ساعت بعد از ابتلا طول می‌کشد.

اگر این بیماری به‌علت فعالیت تک‌یاخته‌ها در روده ایجاد شده باشد، معمولا با شروع تدریجی همراه است و فرد با مدفوع نسبتا شُل در روزهای اول مواجه می‌شود. به‌علاوه، افزایش نفخ و حالت تهوع را هم تجربه می‌کند. دوره نهفتگی در این وضعیت می‌تواند بین یک تا دو هفته طول بکشد. در صورت ابتلا به این نوع اسهال، حتما به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید تا درمان‌های لازم را انجام دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *