علت تحلیل انرژی با این کارهای روزمره

علت تحلیل انرژی با این کارهای روزمره

علت تحلیل انرژی

انسان ها با داشتن انرژی میتوانند سرحال باشند گاهی اوقات تحلیل انرژی بدلایل نامعلومی انجام میگیرد که در زیر به تمامی این علت ها اشاره کرده است. امیدوارم که مطلب زیر کاربردی باشد.

احساس می‌کنید علی‌رغم بی‌خواب‌های شبانه، دوست دارید در طول روز فقط قهوه‌ی دم‌کرده و همیشگی را بخورید؟ با ادامه‌ی این روند، احساس خستگی و رخوت همواره با شماست و کمبود خواب تنها چیزی نخواهد بود که از آن شکایت خواهید کرد. چنانچه هر یک از این ۷ رفتار که در زیر می‌بینید برایتان آشناست، بیاموزید که چگونه آنها را تغییر دهید.

علت تحلیل انرژی

کسالت روزانه

به چرخه‌ی خبری ۲۴ ساعته معتادید

استرس: بدانید که استرس قاتل انرژی شماست، رئیستان، لیست کارهایتان و مادر همسرتان مقصر نیستند. طبق تحقیقی در دانشگاه مونترال، اگر توییتر نویس هستید یا معتاد اخبار تلگرافی ، یا تماشاچی پروپاقرص تیترها مستعد آن هستید که به همین زودی‌ها تمام انرژی‌اتان تخیله گردد.

محققان دریافتند زنان بیش از مردان به‌طور خاص نسبت به اخبار منفی در معرض استرس قرار دارند و به طبع احتمال به خاطرسپاری آن اخبار از سوی زنان بیشتر است. سعی کنید روزانه فقط یکبار به اخبار گوش دهید و البته در گوش دادن به اخبار مثبت و منفی تعادلی ایجاد نمائید، سپس تفاوت را احساس کنید.

علت تحلیل انرژی

پشت میز کارتان نهار می‌خورید

غذا خوردن پشت میز

محققان دانشگاه روچستر معتقدند اگر به اندازه‌ی خوردن Vegemite ( نوعی غذایی استرالیایی) وقت ندارید، تعجبی ندارد که نتوانید بهترین توانایی‌های خود را به نمایش بگذارید. آن‌ها دریافتند کافیست ۲۰ دقیقه از وقت خود را بیرون از محل کار و در طبیعت بگذرانید تا انرژی فزاینده‌‌ای نسبت به ورزش کردن یا در اجتماع بودن، کسب کنید. آیا اسیر میزتان هستید؟ محیط کارتان را با تصاویر بزرگی از طبیعت بیارایید. طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه میشیگان صورت پذیرفت، نشان داد که این امر انرژی شما را تقویت کرده و حتی بیش از پیاده‌روی در یک خیابان شلوغ شهری به شما انرژی می‌بخشد.

خمیده هستید

ایستادن یا نشستن در وضعیت بهتر، فقط برای حالت پشتتان مهم نیست بلکه روی ذهنتان هم تاثیر می‌گذارد. مطالعات متعددی، شامل یک مورد از دانشگاه ایالتی دولتی اوهایو، نشان داد که نشستن در حالت خمیده به ناامیدی، درماندگی، ناتوانایی و به یادآوردن خاطرات منفی بیشتر منجر می‌شود. در ضمن، صاف ایستادن یا نشستن منجر به اشاعه‌ی افکار مثبت‌تر وابسته است. یا سبک ایستادن شگفت‌انگیز زنانه «وضعیت قدرت» را برای دو دقیقه را امتحان کنید. مطالعه‌ای در هاروارد نشان داد این وضعیت نه تنها موجب می‌شود احساس قدرت بیشتری کنید بلکه می‌تواند میزان کورتیزول، هورمون استرس مغز، را کاهش دهد.

عاشق رمان‌های بلند هستید

با نگاهی ادیبانه باید بگوئیم که همه‌ی ما همواره داستان‌های دانیل استیل را تحسین می‌کنیم. اما اگرچه خواندن ادبیات داستانی در تضاد با ورق زدن‌های سریع است اما مغز را بازتر می‌کند. محققان دانشگاه ایالتی میشیگان از افرد خواستند که در حین ام.آر.آی داستان‌های جین آستن را مطالعه کنند و نتیجتا دریافتند افرادی که عبارات را به طور سطحی می‌خوانند فعالیت مغزی بیشتری دارند و به‌ طور خاص، این فعالیت مغزی معمولا با فعالیت فیزیکی و تحرکی همراه است. بنابراین در تعطیلات برای انگیزش روحی بیشتر، به خواندن‌های سطحی‌ روی آورید.

در محیطی بی‌نظم زندگی می‌‌کنید

اگر کپه‌ای از وسایل روی میز دفترتان قرار دارد، در منطقه‌ی نابود کننده‌ی انرژی زندگی می‌کنید. محققان در موسسه‌ی علوم و اعصاب دانشگاه پرینستون بر این باورند هنگامی که بی‌نظمی شروع می‌شود و پله پله جلو می‌رود، تمرکز ذهنی شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد همواره دست‌پاچه، پریشان و ناتوان خواهید بود.

چطور بی‌نظمی‌ها را تحت کنترل قرار دهیم؟ سعی کنید در لیست کارهایتان پنج دقیقه تمیز کاری بگنجانید، تفاوتی ندارد محل کارتان یا انباری را نظافت می‌کنید.

خیلی زیاد یا خیلی کم موز می‌خورید

و یا دانه کدو تنبل، ماهی هالیبوت، آجیل برزیل، ماهی تن، و لوبیا سبز. با سپاس از غذاهای حاوی مقادیر فراوانی منیزیم، ماده معدنی حیاتی برای انرژی. کمبود آن موجب می‌شود دائما با خستگی‌های روحی و جسمی مبارزه کنید. اما مصرف آن به میزان کافی می‌تواند تاثیرات آرامش‌بخشی برای عضلات فراهم کند.. برای بررسی میزان منیزیم بدنتان پزشکتان را ملاقات کنید.

مصرف کربوهیدرات‌ها را قطع کرده‌اید

طبق مطالعه‌ای که در مجله‌ی American Dietetic Association به چاپ رسید، نشان داد رژیم‌های کم‌کربوهیدرات ممکن است محبوب باشند، اما هیچ کمکی به سطح انرژی بدنتان نمی‌کند. بدن و مغز به انواع کربوهیدرات‌ها و به ویژه نوع درست آن برای سوخت و ساز نیاز دارد. کسانی که رژیم‌های کم‌کربوهیدرات را تجربه می‌کنند، نسبت به کسانی که غذای سالم شامل کربوهیدرات در رژیمشان وجود دارد، خستگی بیشتر و تحرک کمتر را تجربه می‌کنند. اما به کربوهیدرات‌های طبیعی مانند سیب‌زمینی، حبوبات کامل و میوه نسبت به غذاهای فرآوری شده مانند غلات و نان فکر کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *