علت مرگ آلبرت سولویان

علت مرگ آلبرت سولویان

متاسفانه آلبرت سولویان سرمربی تیم دوچرخه سواری نتوانست این تیم را همراهی کند و به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست داد.به همین دلیل نزد متخصص قلب رفتیم و از وی علائم و نشانه های مهم برای بیماری قلبی را جویا شدیم.

سکته قلبی، بازهم بلای جان ورزش شد و این بار، جان آلبرت سولویان، سرمربی ارمنستانی تیم ملی دوچرخه‌سواری را گرفت.

سولویان که حدود ۴ سال پیش به‌عنوان مربی دوچرخه‌سواری در ایران کار می‌کرد، یک هفته‌ای می‌شد که با سمت سرمربی‌گری تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری استقامت و نیمه‌استقامت، کار خود را در کشورمان شروع و تا سال ۲۰۱۸ هم قرارداد بسته بود.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و غلامرضا شعبانی بهار، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در تماسی تلفنی با مسئولان فدراسیون دوچرخه‌سواری، مرگ این سرمربی را تسلیت گفتند.

درد قلبی، دردی است که…

شاید یکی از سوالاتی که این روزها و بعد از شنیدن خبر‌های پی‌درپی مرگ در اثر سکته قلبی در بین مشاهیر به ذهن خیلی‌ از ما می‌رسد، این باشد که مگر سکته یا بیماری‌های قلبی، علامتی ندارد که این همه از واژه «مرگ ناگهانی» برای آن استفاده می‌شود؟ یا اینکه آیا نمی‌توان علایم سکته و بیماری‌های قلبی را قبل از تمام شدن کار، شناخت و زودتر به پزشک مراجعه کرد؟ پاسخ دکتر محمد کشوری، متخصص قلب و فلوشیپ کاردیولوژی مداخله‌ای درباره این سوال‌ها جالب بود: «با اینکه ابتلا به درد، شایع‌ترین علامت بیماری قلبی است، اما ما نباید منتظر چنین دردی بمانیم. معمولا تصور بیشتر افراد از درد قفسه سینه، این است که دردی ناگهانی از روی قلب آنها شروع و به دست چپ‌شان گسترش یابد. این در حالی است که از نظر علمی، هر دردی که در قسمت ناف تا زیر فک احساس شود، می‌تواند نشانه درد قلبی باشد».

کشوری در این مورد هم هشدار داد که درد بیماری‌های قلبی ناشی از تصلب شرایین هم در بیشتر موارد به‌شکل فشارنده در پشت جناغ سینه احساس می‌شود و امکان دارد که گاهی این درد خودش را به صورت تیر کشیدن در پشت بازوی چپ ، و حتی بازوی راست هم نشان بدهد.

این متخصص قلب یادآور شد که کارهایی فیزیکی، غذا خوردن و حتی استرس هم می‌توانند چنین دردهایی را تشدید کنند اما از آنجایی که اشتراک‌هایی بین علایم درد بیماری‌های قلبی و دردهای گوارشی و عصبی وجود دارد، بنابراین تشخیص بیماری بر عهده پزشک است. درد این قسمت‌ها می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به تنگی عروق قلب باشد.

وی تاکید کرد: «علایمی مانند تنگی نفس، خستگی‌های مفرط و کاهش سطح هوشیاری هم می‌توانند جزو علایم هشدار بیماری‌های قلبی باشند که سالمندان و بیماران دیابتی باید آنها را جدی‌تر بگیرند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *