علت کاهش میل جنسی در زنان

علت کاهش میل جنسی در زنان

چرا میل جنسی در زنان کاهش پیدا میکند؟

در بسیاری از زنان  سردی در رابطه جنسی دیده می شود که این در زندگی آنها بسیار مشکل ساز می باشد و سبب خیانت های بسیاری می شود که اصلا خوب نیست پس با ما همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

کاهش میل جنسی در زنان در کنار دلایل روانی می‌تواند علت‌های فیزیکی هم داشته باشد. ۸ مورد زیر از جمله شایع‌ترین علل سردمزاجی زنان است. روزمرگی هر چه از سال‌های اولیه ازدواج می‌گذرد، میل جنسی زوج‌ها به مرور کاهش می‌یابد. دلیل این امر روزمره شدن زندگی زناشویی به خصوص برای خانم‌هاست. برخلاف مردان،

میل زنان برای برقراری رابطه جنسی، به منظور پاسخ مثبت دادن به حس علاقه و عشق مرد است. هر چه میزان ابراز عشق از سوی مرد کمتر شود، میل زنان برای برقراری رابطه کاهش می‌یابد و سعی می‌کنند با بیان جملاتی مانند «خسته‌ام»، «سرم درد می‌کند» یا «کار دارم» از برقرای این رابطه فرار کنند. درمان این درد تنها ایجاد تغییر در روزمرگی است.

تنوع، مزه‌ی زندگی است. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان مشاهده می‌کنید، وقتش رسیده که کمی تنوع وارد رابطه کنید. برای جلوگیری از یکنواختی جنسی، باید کمی خلاق باشید. مکانی جدید انتخاب کنید، لباس زیر جدید بخرید و… بارداری و زایمان دلایل بسیاری باعث کاهش میل جنسی در دوران بارداری و پس از زایمان می‌شود.

در دوران بارداری خستگی، حالت تهوع، بزرگ شدن شکم، درد در عضلات و بعد از زایمان بخیه‌ها و درد، کم‌خوابی و نداشتن فرصت کافی برای رسیدگی به تمام امور خانه و فرزند، افزایش هورمون پرولاکتین و اسیتوسین و…از جمله علل فیزیکی محسوب می‌شوند. ترس از آسیب به جنین یا بیدارشدن نوزاد در طول برقراری رابطه جنسی،

همچنین دفرمه شدن اندام‌ها و اضافه وزن بعد از زایمان از علل روانی فرار از برقراری رابطه است. نوع نگاه پدر و رفتار او، تغییر در نسبت‌های خانوادگی و اجتماعی و تبدیل زوج عاشق به زوج والد نیز در این میان بی تاثیر نیست. به همسرتان کمی فرصت دهید تا با این تغییرات کنار بیاید و با حمایت از او و درک متقابل روابط جنسی را به تدریج آغاز کنید.

یائسگی با آغاز یائسگی ترشح هورمون‌های استروژن و پژوژسترون به‌طور کل قطع می‌شود که این مساله عامل اصلی خشکی واژن و کاهش شدید میل جنسی است. البته کاهش میل جنسی در این دوران می‌تواند دلایل روانی نیز داشته باشد. برخی زنان گمان می‌کنند با قطع دوره‌های ماهانه و متوقف شدن قدرت باروری‌شان، زنانگی خود را از دست می‌دهند.

استرس و فشارهای کاری استرس به‌خصوص بین ۳۰ تا ۴۵ سالگی یکی از عوامل ابتلای زنان به افسردگی است. اولین نشانه افسردگی، کاهش میل جنسی است. استرس ناشی از شنیدن اخبار ناگوار مانند فوت یا بیماری یکی از عزیزان نیز می‌تواند باعث افت شدید میل جنسی در زنان شود.

بیماری ابتلا به برخی بیماری‌ها به‌خصوص سرطان سینه از جمله دلایل اصلی عدم تمایل زنان به برقراری رابطه جنسی است. آنها به دنبال شنیدن خبر بیماری یا تحت عمل جراحی قرارگرفتن چون خود را مقصر می‌دانند و فکر می‌کنند لذتی را از همسرشان دریغ کرده‌اند دچار افسردگی و کاهش میل جنسی می‌شوند.

در این میان نوع رفتار همسر در بهبود علایم افسردگی بسیار اهمیت دارد. مصرف برخی داروهای ضدهورمونی به‌خصوص برای درمان سرطان‌های وابسته به هورمون مثل سرطان سینه یا دستگاه تناسلی از آنجا که باعث توقف ترشح هورمون‌ها می‌شود عوارضی نظیر حالت تهوع و خستگی را به دنبال دارد و نه‌تنها عامل کاهش میل جنسی است

بلکه قدرت باروری را هم مختل می‌کند. مصرف قرص یا درمان‌های هورمونی سرخود استروژن چون باعث لزج شدن واژن می‌شود و میل جنسی را افزایش می‌دهد اما برخی زنان، به دلایل روانی و به دلیل ترسی که از مصرف قرص‌های هورمونی دارند با مصرف استروژن دچار کاهش میل جنسی می‌شوند. مصرف سرخود داروها به‌خصوص اگر میزان پروژسترون آنها بالا باشد

نیز می‌تواند عوارضی نظیر خشکی واژن و در درازمدت کاهش میل جنسی را به دنبال داشته باشد. دیابت از جمله مهم‌ترین فاکتورهای دخیل در داشتن میل جنسی، متعادل بودن قندخون است. افزایش قندخون می‌تواند زمینه‌ساز عفونت‌های قارچی واژن و درد و خونریزی باشد که خود میل جنسی را کاهش می‌دهد.

عوارض طولانی‌مدت دیابت بر اعصاب نیز از جمله علل سردمزاجی مردان به دلیل اختلالات نعوظی و خشکی واژن در زنان است. در نهایت دیابت به دلیل آنکه باعث افزایش وزن می‌شود هم از نظر روانی هم فیزیکی میل جنسی را کاهش می‌دهد. اختلالات غده تیرویید وقتی کاهش

میل جنسی با خستگی عمومی، افزایش وزن، ضعف حافظه، یبوست، ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها و… همراه می‌شود، احتمال بروز اختلالات غده تیرویید وجود دارد. با انجام آزمایشات تیرویید و بررسی سطح هورمون‌ها می‌توان درمان‌های مناسب را در این زمینه به کار گرفت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *