علل ابتلا به بیماری گلوکوم

علل ابتلا به بیماری گلوکوم

از نشانه های مهم برای بیماری گلوکوم چه میزن اطلاع دارید؟ این عارضه در اثر بالارفتن فشار چشم در مبتلایان پدید می آید و در صورتی که این عارضه به موقع درمان نشود ممکن است باعث کوری مبتلایان شود.

تحقیقات اخیر از ارتباط بین بیماری چشمی گلوکوم و میزان جیوه موجود در خون پرده برداشته است. محققان می‌‌گویند این کشف قدمی بزرگ در جهت درمان این بیماری است که می‌تواند سبب کوری شود.

در این بیماری فشار داخلی چشم بالا می‌رود و اعصاب بینایی را تخریب می‌کند. در صورتی که بیماری به موقع درمان نشود ممکن است به نابینایی ختم شود. تا کنون تحقیقات بسیاری در رابطه با دلیل بروز این بیماری انجام شده و پژوهشگران بسیاری در رابطه با نقش فلزات سنگین در بروز آن بررسی‌هایی انجام داده‌اند.

در تحقیقات اخیر، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در بررسی‌هایی که مشروح آن در مجله جاما منتشر شد پس از زیر نظر گرفتن ۲۶۸۰ داوطلب در کره جنوبی متوجه وجود منگنز، جیوه، کادمیوم و ارسنیک در خون داوطلبان شدند. به گفته محققان وجود جیوه بالا و کم بودن منگنز در خون می‌تواند عامل ابتلا به گلوکوم باشد. با این حال همچنان به تحقیقات وسیع‌تری برای اثبات این قضیه نیاز است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *