علل و علائم بزرگی پروستات

علل و علائم بزرگی پروستات

برای رفع مشکلات پروستات می توانید از برخی روش درمانی کمک بگیرید. برگی پروستات مشکل جدی و مهمی است که می تواند خبر از ایجاد سرطان در این ناحیه در مردان بدهد. سنین ۵۰ به بالا بهتر است بیشتر مراقب اختلالات ادراری و مثانه و پروستات خود باشند.

پروستات مهم‌ترین غده در بدن مردان است و مشکلات زیادی ممکن است برای آن پیش بیاید. یکی از شایع‌ترین این مشکلات بزرگی پروستات است که با افزایش سن احتمال بروز آن نیز افزایش می‌یابد. براساس آمار به دست آمده، در سنین ۳۱ تا ۴۰ سال، از میان هر ۱۲ مرد یک نفر، در سنین ۵۱ تا ۶۰ سالگی از میان هر ۲ مرد یک نفر و در سنین بالای ۸۰ سال، از میان هر ۱۰ مرد، ۸ نفر با این مشکل روبه‌رو می‌شوند. اگرچه فقط حدود نیمی از مردان،علایم را بروز می‌دهند و نیاز به درمان دارند. با وجود اینکه بزرگی پروستات و سرطان پروستات در میان مردان سالمند شایع‌تر است اما مشکل بزرگی پروستات هرگز منجر به سرطان پروستات نمی‌شود. از بین هر ۶ مرد، یک نفر در طول زندگی‌اش با علایم سرطان روبه‌رو می‌شود.

اما از آنجایی که روند رشد سرطان پروستات پایین است،فقط یک نفر از ۳۵ نفر مبتلا به سرطان پروستات جان خود را از دست می‌دهد. احتمال بروز سرطان پروستات نیز مانند بزرگی پروستات با افزایش سن، بیشتر می‌شود. حدود دو سوم از مردان مبتلا به سرطان پروستات، بالای ۶۵ سال سن دارند. هیچ کس علت اصلی بروز سرطان پروستات را نمی‌داند اما فاکتورهای خطر آن می‌توانند سابقه فامیلی یا نژاد باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *