عوارض آب استخر برای مبتلایان به اگزما

عوارض آب استخر برای مبتلایان به اگزما

برخی عوامل در تشدید اگزما تاثیر بسزایی میگذارند و می توانند موجب پیشرفت این بیماری پوستی در مبتلایان شوند، از جمله این موارد می توانیم به شنا در استخر اشاره کنیم. تماس با کُلُر موجود در آب استخر می تواند اگزما را تحریک کرده و باعث خارش و سوزش پوست مبتلایان شود.

تصورات مختلفی درباره شنا کردن افراد مبتلا به اگزما وجود دارد و بسیاری از این افراد فکر می‌کنند که شنا کردن برای‌شان امکان‌پذیر نیست. در واقعیت هم واکنش افراد مبتلا به اگزما نسبت به شنا کردن یکسان نیست و همین نکته مساله را پیچیده‌تر می‌کند. در حالی که تماس با کُلُر باعث تشدید اگزما در بین بعضی افراد مبتلا به این بیماری پوستی می‌شود، اما کسانی هستند که می‌گویند تماس با کُلُر واقعا تاثیر مثبتی روی وضعیت پوست‌شان داشته است. اگر تماس با کُلُر باعث تحریک اگزمای پوستی شما می‌شود، قبل از وارد شدن به آب استخر، حتما از مرطوب‌کننده‌های غلیظ استفاده کنید تا از تماس با کُلُر جلوگیری کند. وقتی از استخر بیرون آمدید باید سریعا دوش بگیرید و باز هم کرم مرطوب‌کننده غلیظ به بدن‌تان بزنید.

البته بهتر است از مسئولان استخر درباره زمان اضافه کردن کُلُر به آب سوال کنید، چون غلظت این ماده به‌مرور زمان کاهش می‌یابد و تاثیر منفی آن هم کمتر می‌شود. بنابراین می‌توانید زمانی را برای ورود به استخر انتخاب کنید که کُلُر به‌تازگی وارد آب نشده باشد. این نکته را هم در نظر بگیرید که افزایش زمان شنا کردن در استخر، به پوست کمک می‌کند تا خودش را با کُلُر تطبیق دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.