عوارض ترکیبات سمی درون محصولات آرایشی

عوارض ترکیبات سمی درون محصولات آرایشی

برخی محصولات آرایشی حاوی ترکیباتی سمی و مضر هستند که باعث بروز التهاب و مشکلات پوستی در مصرف کنندگان می شوند گاهی اوقات این ترکیب ها موجب بروز اختلال در کارکرد هورمون‌های بدن ما می شوند. به تازه ترین نتایج تحقیقات در این باره دقت کنید.

بیش از ۱۰۰ نوع ترکیب، روزانه با پوست ما در تماس است. برخی از این ترکیب‌ها سمی هستند و می‌تواند باعث ابتلای ما به بیماری‌های مزمن و کشنده شوند. برای اثبات این قضیه محققان ۶۰ میلیون مصرف‌کننده مواد آرایشی بهداشتی را زیرنظر گرفتند و ۹۳ محصول آرایشی بهداشتی را مطالعه کردند. نتایج تحقیقات نشان داد از ۹۳ محصول ۴۸ مورد حاوی ترکیب‌های آلرژن، التهاب‌زا و نگهدارنده‌هایی بود که تاثیر آن بر پوست مشخص نبود. از میان ترکیب‌های سمی درون مواد آرایشی محققان بهMIT و MCI اشاره کردند. فرمول هر ماده آرایشی از ۱۰ تا ۲۰مولکول متفاوت تشکیل شده است و در عرض ۲۴ ساعت ۱۰۰ تا ۲۰۰ مولکول با پوست در تماس هستند. اما به گفته انجمن ملی مصرف‌کنندگان در فرانسه این مواد سالم نیستند.

به عنوان مثال تریکلوزان نوعی آنتی‌باکتری است که می‌تواند در کارکرد هورمون‌ها اختلال ایجاد کند، فنوکستانول آنتی‌باکتری دیگری است که در ۲۶ محصول از کرم صورت گرفته تا شیرپاکن‌ها وجود دارد در حالی که استفاده از آن از سوی کمیسیون اروپا ممنوع اعلام شده است. به گفته محققان حتی مارک‌های معروفی مثل Dior، Clarins و Biothorm همه این قاعده مستثنی نبوده‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *