عوارض تصویر ذهنی نادرست داشتن از بدن

عوارض تصویر ذهنی نادرست داشتن از بدن

 

گاهی اوقات تصویر ذهنی نادرستی که از بدنتان دارید می تواند باعث بروز افسردگی و مشکلات رفتاری در شما شود به همین ترتیب باعث پیروی شما از تغذیه نادرست و بروز اختلالات تغذیه ای و بیماری های گوارشی در بدنتان شود به عوارض تصویر ذهنی نادرست از بدنتان در این بخش دقت کنید.

افرادی که تصویر ذهنی منفی درباره خود دارند احتمالا بیشتر مبتلا به اختلال خوردن می‌‌شوند و بیشتر از احساساتی مانند افسردگی، تنهایی و انزوا، اعتماد به نفس پایین و وسواس در رابطه با کاهش وزن رنج می‌‌برند. در بررسی های انجام شده مشخص شده خانم‌های محجبه و خانم‌هایی که مانتو می پوشند

از شکل بدن خود راضی اند و سطح نگرانی در آنها پایین تر بود و نمره افسردگی و اضطراب نیز بسیار کمتر است. تماشای مدل‌های زیبا و لاغر باعث ایجاد نارضایتی از تصویر ذهنی می‌‌شود و در این حال حتی امکان دارد افراد با وزن طبیعی هم رژیم بگیرند و این کار معمولا با روش‌های غیر اصولی کاهش وزن،محدودیت‌های شدید خوردن، اختلالات خوردن، افسردگی و اعتماد به نفس پایین همراه میشود. این وضعیتی است که بسیاری از جوانان و نوجوانان ما به آن مبتلا هستند و گواه آن اشتیاق عجیب و گسترده نوجوانان ما برای خرید کیف و لوازم التحریری است که بر روی آنها مدل‌های لاغری نظیر باربی به چشم می‌‌خورد.

از آنجا که نگرانی در مورد شکل بدن در نوجوانان با شروع فعالیت‌های اجتماعی مصادف و همزمان است، این موضوع اهمیت دوچندان پیدا می‌‌کند و لازم است مادران و خانواده‌ها توجه خاصی به این موضوع داشته باشند. تکلیف خانم‌های جوان در این میان دشوارتر است، چرا که بعضا خود خانم‌های جوان دچار لغزش می‌‌شوندو با گرفتن رژیم‌های بسیار شدید لاغری به قصد، به اصطلاح متناسب شدن، ‌الگوی غلطی به فرزندان خود منتقل میکنند. مدل‌هایی که برخی افراد در ماهواره‌ها می‌‌بینند تنها با گریم، شاد و خندان هستند،‌ به هوش باشیم و به دام نیفتیم و به یاد داشته باشیم که بهترین شیوه در زندگی همانا رعایت تعادل است.

تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارمان می باشد، به عبارتی «فکر» پیش از «رفتار» به حرکت در می آید. البته اگر هدف مشخص باشد، راه های رسیدن به آن نیز مشخص خواهد بود. ایمان به هدف و سپردن آن به ذهن باعث می شود که ضمیر ناخودآگاه به راه ها و وسائل نیل به آن هدف توجه بیشتری نشان بدهد. با شناسایی عملکرد روح و ذهن خود به این نتیجه می رسید که خود تنها منجی خویش هستید و سرنوشتتان بستگی به طرز فکر و احساستان دارد و سلامتی، تندرستی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. فکر بی نیازی، غنا و ثروت، تلقینات و افکار بد، شادابی و تحرک را از شما می گیرد و با افسردگی و خمودگی مبادله می کند. یک تلقین منفی (مثلاً فقر) به خودی خود قدرت ندارد، اما قدرت واقعی در فکر و احساس شخص قرار دارد. باید ذهن را از باورهای نادرست، ترس و اضطراب ، شک و وسواس پاک کرد و شادمانی و موفقیت و امید و آرامش را به سر راه داد.گذشته را به دست فراموشی بسپارید، همه ما در زندگی شکست هایی داشته ایم و چه بسا سختی ها و ناکامی های زندگی چنان به ما فشار آورده اند که ما را به طور کلی از زندگی ناامید کرده اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.