عوارض جانبی نگهداری نادرست غذا

عوارض جانبی نگهداری نادرست غذا

از ظروف پلاستیکی برای نگهداری از موادغذایی نباید استفاده کنیم. نگهداری نادرست غذا تاثیرات منفی زیادی بر سلامتی ما میگذارد.این قبیل ظرف ها تاثیرات منفی زیادی بر ترشح هورمون های مردان خواهند گذاشت. سطح تستوسترون بدن با مصرف غذاهایی که درون این ظروف نگهداری می شوند کاهش خواهد یافت.

از ظرف‌های شیشه‌ای برای نگهداری غذا استفاده کنید اگر قصد دارید که باقی‌مانده غذاها را در یخچال نگهداری کنید، باید ظرف‌های مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. بعضی از افراد برای این کار، سراغ ظرف‌های پلاستیکی می‌روند، درحالی که فقط باید از ظرف‌های شیشه‌ای و استاندارد استفاده کنند. بیسفنول-A (BPA)، نوعی ماده شیمیایی است که در بعضی از پلاستیک‌ها، قوطی‌ها و بسته‌بندی‌های دیگر یافت می‌شود. متاسفانه، این ماده می‌تواند فرآیند هورمون‌سازی را در بدن با اختلال مواجه کند.

مردانی که هر روز با بیسفنول-A در تماس هستند، بعد از گذشت ۶ ماه، با پایین آمدن سطح هورمون تستوسترون در بدن‌شان مواجه می‌شوند. تقویت عضله‌ها اگر می‌خواهید که به افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن کمک کنید، باید تمرین‌های ورزشی ویژه برای تقویت عضله‌ها را جدی بگیرید. یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما،تمرین با وزنه‌ها است. ورزش‌های کاردیو (قلبی-عروق) هم فواید خودشان را دارند، اما نمی‌توانند مانند ورزش‌های قدرتی روی سطح تستوسترون تاثیر مثبت بگذارند. خوب بخوابید وقتی که می‌خوابید، سطح تستوسترون در بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان این هورمون، موقع رویا دیدن، به اوج خودش می‌رسد. با این‌حال، اگر فقط ۵ ساعت خواب شبانه داشته باشید، میزان تستوسترون می‌تواند تا ۱۵ درصد کاهش یابد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.