عوارض جانبی کرم ضد آفتاب برای مردان

عوارض جانبی کرم ضد آفتاب برای مردان

کرم ضدآفتاب در این فصل از همیشه بیشتر استفاده می شود. بهتر است مردان با عوارض جانبی این محصولات آشنا شوند و از زیاده روی در استفاده آن ها بپرداند چون به تازگی محققان استرالیایی دریافته اند  استعمال کرم ضدآفتاب توسط مردان باعث ایجاد ناباروری و اختلال در عملکرد اسپرم آن ها می شود.

تاثیر کرم ضد آفتاب بر باروری مردان!

یکی از مضرات استفاده بیش از اندازه از کرم ضدآفتاب، کمبود دریافت ویتامین D است که ممکن است منجر به بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر، اسکیزوفرنی، مشکلات قلبی و ام‌اس شود. به همه این‌ها، مضرات مواد شیمیایی به کار رفته در ضدآفتاب‌ها مانند فتالات‌ها و پارابین‌ها را بیافزایید که خود، سرطان‌زا هستند. براساس نتایجی که اخیرا از یک مطالعه دانمارکی به دست آمده است،

دلایل دیگری برای مردان وجود دارد که از کرم ضدآفتاب استفاده نکنند یا کرم‌هایی با استانداردهای تعریف‌شده مصرف کنند. ماده شیمیایی به کار رفته در کرم‌های ضد آفتاب که مانع جذب اشعه ماورابنفش آفتاب می‌شود، جلوی عملکرد اسپرم‌ها را می‌گیرد و باعث ناباروری می‌شود؛ مشکلی که در دنیای امروز فراگیر شده است.

تحقیقات محققان استرالیایی هم نشان می‌دهد ۴۵ درصد از مردانی که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کردند، دچار نوعی تنبلی اسپرم شده‌اند؛ در حدی که اسپرم آنها دیگر قادر به بارورسازی تخمک نبود. از بین ۲۹ نوع ماده ضد اشعه ماورابنفش که در آمریکا تولید می‌شود، ۱۳ نوع آن به طور قطع مانع از عملکرد مناسب اسپرم می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.