عوارض دیابت نوع 2 برای حافظه

عوارض دیابت نوع 2 برای حافظه

اگر از دیابت نوع ۲ رنج میبرید بهتر است بدانید در معرض مشکلات حافظه قرار دارید. محققان معتقدند توانایی‌های فکری و حافظه افراد دیابتی نسبت به دیگران به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد. این امر به دلیل کاش جریان خون ناشی از دیابت در بدن آنها ایجاد می شود.

آسیب دیابت نوع ۲ و تاثیر آن بر حافظه را بیشتر بشناسید. یکی از محققان با انتشار نتایج مطالعه خود در مجله نورولوژی، تاثیر منفی دیابت نوع ۲ بر مهارت‌های ذهنی را بررسی کرد. در این مطالعه که ۴۰ نفر با میانگین سنی ۶۰ سال، مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، ۱۹ نفر مبتلا به دیابت نوع ۲ بودند و ۲۱ نفرشان بیماری قند خون نداشتند.

همه این افراد یک بار در ابتدای مطالعه و بار دیگر در انتهای مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند. این آزمایش‌ها شامل آزمایش‌های مربوط به توانایی‌های فکری و حافظه آن‌ها بود. به‌علاوه این‌که جریان خون در مغز همه آنان با استفاده از ام آر آی بررسی شد و از همه آن‌ها آزمایش خون گرفته شد تا میزان قند خون و التهاب این افراد هم مشخص شود.

نتایج نهایی نشان داد که افرادی که دیابت نوع ۲ دارند در کم‌تر از ۲ سال در جریان خون مغزشان اختلال ایجاد می‌شود که این اختلال باعث مشکل در توانایی‌های فکری و به‌خصوص ضعف حافظه می‌شود. در واقع تعادل جریان خون در بین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تا ۶۵ درصد کم‌تر می‌شود و توانایی ذهنی این افراد در طی ۲ سال از حفظ کردن ۱۰ کلمه به ۸ کلمه کاهش پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *