عوارض رنگ کردن مو کودکان و نوجوانان

عوارض رنگ کردن مو کودکان و نوجوانان

رنگ کردن مو نوجوانان و کودکان

مطلب زیر حاکی مطالب بسیار جالبی برای والدین می باشد در اینجا از عوارض رنگ کردن مو در کودکان و نوجوانان صحبت شده است و از خطرات این کار برای شما مطالبی آورده شده است.

اگر کودک یا نوجوان شما برای رنگ کردن موهایش اصرار دارد؛ ممکن است شما نیز برای انجام اینکار راضی شوید. با خود می‌گویید که کمی رنگ نمی‌تواند ضرری برای کودک من داشته باشد. اگر چنین است باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. در این مقاله با یکی از متخصصان در مورد بی خطر بودن یا نبودن رنگ‌های مو برای کودکان صحبت خواهیم کرد.

دکتر سجال شاه، متخصص پوست و مو در این باره می‌گوید: من فکر نمی‌کنم رنگ یا دکلره کردن موهای کودکان تصمیم عاقلانه و بی خطری برای آن‌ها باشد. این کار باید تا سن بلوغ یا حداقل ۱۶ سالگی به تاخیر بیفتد.همانطور که می‌دانید کودکان موهای نازک‌تری نسبت به بزرگسالان دارند. از آنجایی که رنگ کردن یا دکلره کردن مو می تواند

به موهای آن‌ها آسیب بزند بهتر است از انجام اینکار صرف نظر شود. موهای کودکان از آغاز تولد تا بلوغ دچار تغییرات زیادی می‌شود. دکتر شاه هشدار می‌دهد که موهای آن‌ها نسبت به مواد شیمیایی حساس‌تر است و استفاده از رنگ می‌تواند واکنش‌های آلرژی‌زای زیادی ایجاد کند. واکنش‌های آلرژی‌زا معمولا به خاطر محتوای این محصولات است.

دکتر مارگاریتا لولیس در این باره می‌گوید: مواد شیمیایی موجود در این رنگ‌ها می‌تواند به موی کودک اسیب بزند. آمونیاک، هیدروژن پراکسید و ماده شیمیایی به نام پارا فنیلن دی آمین که در رنگ‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک بسیار شدید و جدی شود. همچنین این مواد شیمیایی می‌تواند بافت موی کودکان را به کلی تغییر دهد. بنابراین اگر به دنبال انجام اینکار هستید باید بدانید که آسیب زیادی به موی کودک وارد می‌شود.

مواد شیمیایی موجود در این رنگ‌ها می‌تواند واکنش منفی بر روی مو و پوست سر داشته باشد. اگر کودک شما مبتلا به آسم باشد شرایط بدتر خواهد شد. اگر تصمیم دارید موهای کودکتان را در منزل رنگ کنید، دکتر شاه پیشنهاد می‌کند از رنگ‌های موقت استفاده کنید. این رنگ‌های موقت تنها شفت مو را پوشش می‌دهند

و به پوست سر نفوذ نخواهند کرد. همچنین جایگزین‌های دیگری همچون گیاهان و چای‌ها برای رنگ‌های شیمیایی وجود دارد که می‌تواند بر روی رنگ مو تاثیرگذار باشد. اگر برای رنگ کردن موهای کودک خود مصمم هستید، متخصصان توصیه می‌کنند از روش‌هایی همچون رنگ کردن مو از روی کلاه استفاده کنید تا نفوذ رنگ به ریشه مو کمتر باشد. قبل از اینکه رنگ کردن مو را آغاز کنید حتما آن را بر روی پوست امتحان کنید تا از نبود واکنش آلرژی زا مطمئن شوید. اگر می‌خواهید رنگ کردن مو را به یک آرایشگر بسپارید

از او بخواهید از تکنیک بالیاژ استفاده کند. بالیاژ یک رویکرد آرام برای هایلایت کردن موست. اگر این روش به درستی انجام شود، ماده دکلره کننده ارتباط مستقیمی با پوست سر نخواهد داشت. همین امر موجب می‌شود حساسیت و واکنش ایجاد شده کمتر شود. سایر روش‌های موقتی نیز می‌تواند برای کودکان عالی باشد. استفاده از رنگ‌های موقتی همچون گچ مو می‌تواند مفید باشد. اگر در منزل خود کودک کم سن و سال دارید و در مورد رنگ کردن موهای او شک دارید، بهتر است با یک متخصص در مورد خطرات موجود صحبت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.