عوارض زیاده روی در دریافت ویتامین ای

عوارض زیاده روی در دریافت ویتامین ای

ویتامین ای از مهمترین ویتامین هایی است که بدن ما به آن احتیاج دارد سعی کنید بدون دستور پزشک این ویتامین را مصرف نکنید. در صورت زیاده روی در دریافت ویتامین ای بدن دچار عارضه ها و اختلالات گوناگونی خواهد شد.

عوارص زیاده روی در مصرف ویتامین ای را بیشتر بشناسید. خیلی از افراد می‌دانند که ویتامین‌ E، یکی از ریزمغذی‌های مفید برای حفظ شادابی پوست و سلامت عضلات است. از این رو، گاهی برخی از افراد اقدام به مصرف خودسرانه مکمل‌های این ویتامین می‌کنند. این در حالی است که خیلی‌ها نمی‌دانندکه زیاده‌روی در مصرف مکمل ویتامین E و رسیدن دریافت آن به ۱۱۰۰ واحد بین‌المللی در طول روز می‌تواند سرطان‌زا باشد.ویتامین E، نوعی ویتامین محلول در چربی است که شما می‌توانید مقادیر مناسبی از آن را از طریق مصرف مواد غذایی مختلف مانند گوشت‌ها، تخم‌مرغ و سبزیجات به‌دست بیاورید. به‌طور کلی، افراد بسیار کمی در جهان وجود دارند که از کمبود ویتامین E رنج ببرند و بنابراین، ‌تقریبا دلیلی ندارد که شما به‌صورت خودسرانه اقدام به مصرف مکمل‌های این ویتامین بکنید. انجمن متخصصان تغذیه آمریکا به افراد سالم جامعه توصیه می‌کنند که روزی ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E دریافت کنند. محققان دریافته‌اند که زیاده‌روی در مصرف این ویتامین می‌تواند با انسداد عروق، خونریزی و ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان ریه و پروستات در ارتباط باشد.

اگرچه ویتامین E برای بدن ما بسیار حیاتی است، ولی بدان معنا نیست که می‌توان آن‌را در دوزهای بالا از طریق مکمل‌ها مصرف کرد. حالت مکمل آن اغلب به خاطر کمبود ویتامین E تجویز می‌گردد، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. برخی از عوارض جانبی شایع مرتبط با فرم مکمل ویتامین E، به خصوص به دلیل مصرف بیش از حد در زیر آورده شده:
تهوع
سردرد
تاری دید
در صورتی‌که مصرف ویتامین E باعث عوارض زیر می‌گردد، به این معنی‌است که شخص به مکمل‌های ویتامین E حساسیت دارد و مصرف دارو باید بلافاصله قطع گردد.

استفاده موضعی از ویتامین E باعث گسترش خارش پوست می شود. این خارش یک مشکل جزیی است که فقط در ناحیه آسیب دیده می‌ماند و به جاهای دیگر سرایت نمی‌کند. اگرچه ویتامین E به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند، اما گزارش‌هایی مبنی بر سوزش پوست به‌خاطر مصرف بالای محصولات مراقبت از پوست که حاوی ویتامین E هستند، شده است. همچنین مردم در مورد احساس سوزش غیرعادی پس از مصرف محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین E شکایت کرده‌اند. گفته شده است که روغن ویتامین E می‌تواند نقش اساسی را برای بهبود شرایط پوست مثل آفتاب سوختگی بازی کند. با‌این‌حال همچنان مطالعات برای اثبات این فواید مفید ویتامین E بر پوست ادامه دارد. بنابراین، استفاده از محصولات مراقبتی ویتامین E بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود. اگر استعمال محصولات ویتامین E باعث خارش یا تورم شدید شود، مصرف این محصول سریعا باید قطع شود. در برخی موارد، مصرف مکمل‌های ویتامین E به صورت خوراکی موجب احساس خارش شدید بر روی سطح پوست شده است. این حس ناخوشایند خارش شخص را مجبور می‌کند تا بر روی پوست خراش ایجاد کند که یکی از مشخصه های بارز خارش است.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.