عوارض سرد شدن هوا برای افراد سالمند

عوارض سرد شدن هوا برای افراد سالمند

با سردشدن هوا در فصل پاییز افراد سالمند باید بیشتر مراقب سلامتی جسمی خود باشند. بیماری های مربوط به این فصل تهدیدی برای سلامت افراد سالمند به شمار می روند . در ادامه به برخی از توصیه های پزشکی در این زمینه اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

برنامه‌ریزی کردن برای فصل‌های سرد برای همه انسان‌ها اهمیت زیادی دارد، و اهمیت این کار برای سالمندان بیشتر از دیگران است. در واقع پاییز با تمام زیبایی‌هایی که دارد، با مشکلات و بیماری‌های زیادی همراه است که سلامتی سالمندان را بیشتر از دیگران تهدید می‌کند. به همین دلیل سالمندان بایدبه توصیه‌هایی توجه کنند که باعث افزایش سلامتی‌شان در فصل پاییز می‌شود.سرماخوردگی و آنفلوآنزا با فصل پاییز شروع می‌شود، و به همین دلیل استفاده به‌موقع از واکسن آنفلوآنزای فصلی می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های ناخواسته کمک کند. ضمن این‌که شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون داغ،حداقل به‌مدت ۳۰ ثانیه، از گسترش باکتری‌ها و میکروب‌ها جلوگیری می‌کند و امنیت شما را نسبت به بیماری‌های فصلی بالا می‌برد. البته نباید فراموش کرد که خواب مطلوب برای سالمندان در این فصل اهمیت زیادی دارد، چون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آنان می‌شود و از این طریق کمک می‌کند تا بدن‌شان به‌طور طبیعی با بیماری‌های مزاحم مقابله کند.

عموما در طول فصل پاییز، دمای هوا سردتر و سردتر می‌شود، اما در بعضی نقاط جهان این احتمال وجود دارد که پاییز با روزهای گرم و شب‌های سرد همراه باشد. به همین دلیل سالمندانی که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند، باید آمادگی متناسب با هر دو شرایط را داشته باشند، و اگر از خانه بیرون می‌روند حتما سویی‌شرت، ژاکت یا کلاه با خودشان ببرند.

در فصل پاییز و زمستان کمتر سردی جات بخورید
وی به تغذیه پاییزی افراد در این نوع از فصل سرد سال اشاره کرد و گفت: بهتر است با توجه به اینکه فصل سرما را طی می‌کنیم خانواده‌ها کمتر از غذاهای با طبع سردی و خنک استفاده کنند و بیشتر به غذای سالم و تا حدی طبیعت گرم روی بیاورند.

عضو انجمن طب فیزیکی این تصریح کرد: افراد حتماً در فصل سرد سال به خوراکی‌هایی که دارای ویتامین‌های D، Cو k هستند روی بیاورند، به این علت که ما در فصل سرد سال کمتر آفتاب به بدنمان می‌خورد و وجود ویتامین D می‌تواند جایگزین خوبی برای بدن باشد، همچنین به دلیل جذب کلسیم و محکم‌تر شدن استخوان‌‍‌ها توصیه می‌کنیم که ویتیامین C مصرف کنند.

این متخصص حمام گرم در فصل سرد و رعایت نکات سلامت را ضروری دانست و افزود: شرایط حمام کردن در فصل سرد با فصول گرم متفاوت است و افراد در این فصل قبل از این که وارد حمام شوند هوای حمام را گرم کنند تا دچار سرماخوردگی و درد مفصل نشوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *