عوارض سیگار الکترونیکی برای بدن انسان

عوارض سیگار الکترونیکی برای بدن انسان

مصرف سیگار الکترونیکی چه مضراتی به همراه دارد

در مورد سیگار الکترونیکی چقدر اطلاعات دارید. آیا می دانید سیگار الکترونیکی دارای عوارض و مضرات بسیار زیادی برای بدن ما انسان ها است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که همه سیگارهای الکترونیکی، مواد شیمیایی مضری از خودشان منتشر می‌کنند و میزان این ترکیبات سمی تحت تاثیر عواملی مثل دما، نوع و سن این دستگاه‌ها قرار دارد. گزارشی از این مطالعه در Environmental Science & Technology منتشر شده است.

به‌گفته محققان Lawrence Berkeley National Laboratory، این یافته‌ها می‌توانند هم برای تولیدکنندگان سیگارهای الکترونیکی و هم برای دستگاه‌های نظارتی خاصی که می‌خواهند خطرات ناشی از این دستگاه‌ها برای سلامتی را کاهش دهند، مهم باشند. هوگو دیستیلی، مسئول این مطالعه، می‌گوید:

«طرفداران سیگارهای الکترونیکی می‌گویند که این سیگارها نسبت به سیگارهای معمولی، مواد شیمیایی کمتری منتشر می‌کنند و بهتر است که از آن‌ها استفاده کرد. ممکن است که این موضوع برای برخی از مصرف‌کنندگان مثل کسانی که سال‌هاست سیگار می‌کشند و نمی‌توانند آن را ترک کنند، درست باشد؛

اما مشکل اصلی این است که چنین چیزی به‌معنای سالم بودن این سیگارهای خاص نیست. سیگارهای معمولی بسیار ناسالم هستند و سیگارهای الکترونیکی ناسالم». محققان در بررسی‌های آزمایشگاهی به این نتیجه رسیدند که پروپیلن گلیکول و گلیسیرین (دو نوع محلّل موجود در اکثر مایعات سیگارهای الکترونیکی)

بعد از قرار گرفتن در معرض گرما تجزیه می‌شوندو باعث انتشار مواد شیمیایی سمی مثل اکرولین، استالدهید و فرمالدئید می‌گردند. هر سه این عناصر به‌عنوان محرک‌های بیماری‌های تنفسی یا عناصر سرطان‌زا شناخته می‌شوند. محققان حتی در ادامه متوجه شدند که میزان این مواد شیمیایی مضر، با هر بار استفاده از این دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.