عوارض غذاهای سرخ شده

عوارض غذاهای سرخ شده

 

مهمترین غذاهایی که متخصصین تغذیه از مصرف آنها پرهیز میکنند غذاهای سرخ شده هستند. برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی بهتر است از این قبیل خوراکی ها پرهیز کنید. نوشابه‌ها،‌ سوسیس و کالباس هم باعث ابتلای شما به انواع بیماری های سرطانی خواهد شد.

اغلب مردم می‌دانند که خوردن غذاهایی که خیلی سرخ شده باشند و مصرف مداوم نوشابه‌ها چه مضراتی دارد، اما تا به حال فکر کرده‌اید که خود متخصصان تغذیه چه غذاهایی را هرگز نمی‌خورند؟انواع سوسیس‌ها, کالباس‌ها و هات‌داگ، یکی از همین غذاهاست. بسیاری از متخصصان هرگز به این فرآورده‌های گوشتی لب نمی‌زنند و دلیل محکمی هم برای این کار دارند.

آنان می‌گویند مطالعات متعددی انجام شده است که ثابت می‌کند رژیم غذایی‌ای که از فرآورده‌های گوشتی مثل کالباس و سوسیس پُر شده باشد، می‌تواند خطر مرگ بر اثر سرطان یا بیماری‌های قلبی-عروقی را بالا ببرد. پس اگر نمی‌توانید مصرف این غذاها را متوقف کنید، حداقل سعی کنید از این فرآورده‌های گوشتی فقط در مواقع خاص مثل ناهار برای یک تفریح خانوادگی یا در سفرهای کوتاه استفاده کنید. انواع کم‌کالری آن‌ها طبیعتا برای خوردن بهتر هستند، اما معنایش این نیست که خوردن‌شان برای شما خوب است.انواع محصولات شیرین که با قهوه درست می‌شوند، نوشیدنی‌هایی هستند که متخصصان تغذیه هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این نوشیدنی‌ها اکثرا بیش از ۴۰۰ کالری و ۱۵ قاشق غذاخوری شکر دارند؛ ضمن این‌که قندهای افزودنی این نوشیدنی‌ها مضرات زیادی دارند و حتی می‌توانند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را تا ۲ برابر افزایش دهند. توصیه انجمن قلب آمریکا به خانم‌ها این است که روزانه نباید بیشتر از ۶ قاشق غذاخوری یا ۱۰۰ کالری و آقایان نیز نباید بیش از ۹ قاشق غذاخوری یا ۱۵۰ کالری در روز قند افزودنی مصرف کنند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید این نوشیدنی‌ها را حذف کنید، حداقل نباید از آن‌ها به‌عنوان نوشیدنی‌های هر روز هفته استفاده کنید..سوسیس و کالباس، یکی از نمونه‌های مواد غذایی است که به راحتی آماده مصرف می‌شود و در عین حال بسیار خوشمزه است و به همین دلیل طرفداران زیادی در میان مردم دارد. اما افزایش استقبال مصرف کنندگان از انواع سوسیس و کالباس، در شرایطی مشاهده می‌شود که بسیاری از متخصصان تغذیه، به مضرات مصرف این نوع مواد غذایی اشاره می‌کنند. این در حالی است که مصرف نوشابه‌ها،‌ سوسیس و کالباس نیز همپای این مواد هر روز افزایش می‌یابد به همین علت اغلب کودکان و نوجوانان با مشکل کمبود آهن، روی و انواع ویتامین‌ها مواجه هستند و رشد آن‌ها به طور کامل انجام نمی‌شود.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.