عوارض فست فود برای مبتلایان به بیماری‌ کرون

عوارض فست فود برای مبتلایان به بیماری‌ کرون

افرادی که به بیماری کرون دچار شده اند بهتر است از مصرف مواد غذایی چرب پر هیز کنند. چون این خوردنی ها می توانند باعث شدت یافتن علائم بیماری در بدن آن ها شوند. خوردن هله هوله و فست فود برای این بیماران مانند سم است.

دانستن این نکته بسیار مهم است که افراد مبتلا به بیماری کرون، نباید از غذاهای چرب و سرخ‌کردنی استفاده کنند. دلیلش این است که چربی موجود در غذاهایی مانند مرغ سرخ‌شده و سوخاری، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سس‌های چرب و…، به‌طور کامل در روده کوچک این بیماران جذب نمی‌شود. دقیقا همین اتفاق به بروز بعضی از علائم بیماری کرون مانند گرفتگی عضله‌های شکم یا اسهال منجر می‌گردد. به‌گفته دکتر جینا جارمن هیل (متخصص تغذیه در دانشگاه تگزاس)،افراد مبتلا به بیماری کرون باید غذاهایی را انتخاب کنند که به یکی از این شیوه‌ها آماده شده باشند: پخته، آب‌پز یا بخارپز.

این متخصص می‌گوید: «با این‌حال، اگر این بیماران با مدفوع چرب مواجه می‌شوند، فقط لازم است که مصرف چربی‌ها را محدود کنند». خودداری از مصرف خوراکی‌های مضر (هله‌هوله‌ها)نیز یکی از اصول تغذیه‌ای ضروری برای افراد مبتلا به بیماری کرون است. البته متخصصان تاکید می‌کنند که جدی گرفتن این توصیه برای همه افراد ضروری است و فقط به افراد مبتلا به بیماری‌های دستگاه گوارشی محدود نمی‌شود. همه افراد، از جمله افراد مبتلا به بیماری کرون، باید از مصرف این مواد غذایی خودداری کنند: فست‌فودها,فرآورده‌های گوشتی,قندهای تصفیه‌شده و غذاهای حاوی مواد نگهدارنده.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *