عوارض فعالیت بدنی بر سندرم خستگی مزمن

عوارض فعالیت بدنی بر سندرم خستگی مزمن

سندروم خستگی مزمن با چه برخی علائم رایج مانند گرفتگی عضلانی و احساس خستگی دائم در افراد مختلف پدید می آید. برخی از مبتلایان با کمک فعالیت های بدنی سعی در بهبود سریعتر این بیماری داشتند که با نتیجه عکس آن مواجه شدند.

پیش از این اثبات شده است که علائم سندرم خستگی مزمن می‌توانند با فعالیت بدنی بدتر شوند. یکی از مطالعات اخیر در همینه زمینه نشان می‌دهد که خستگی مزمن می‌تواند با فشارهای عضلانی و عصبی نیز تحریک شود و عود کند.براساس گزارش PLOS One، محققان دانشگاه جان هاپکینز معتقدند که این یافته‌ها به اشکال خاصی از حرکت‌درمانی اشاره می‌کنند که به‌عنوان نوعی روش درمانی موثر برای مقابله با سندرم خستگی مزمن شناخته می‌شوند. آنان پیش از این متوجه شده بودند که فعالیت‌های بدنی خاصی که با فشار بر ستون فقرات، اعصاب یا عضله‌ها همراه هستند، علائم سندرم خستگی مزمن مثل خستگی و مه‌آلودگی ذهنی را تشدید می‌کنند.

با این‌حال، برای این‌که مشاهدات خود را دقیق‌تر ارزیابی کنند، مطالعه بالینی خاصی را با حضور ۶۰ فرد مبتلا به سندرم خستگی مزمن و ۲۰ فرد سالم انجام دادند. نتایج نهایی به محققان نشان داد که فعالیت بدنی در افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن با تشدید علائم سندرم در طول این فعالیت و در ۲۴ ساعت بعد از آن همراه است. براساس این یافته‌ها، محققان اعلام کردند که حتی فشار عضلانی و عصبی خفیف تا متوسط، می‌تواند برای تحریک علائم این سندرم کافی باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *