عوارض مختلف سفر فضایی

عوارض مختلف سفر فضایی

آیا میدانستید سفر فضایی عوارض جانبی زیادی برای سلامتی ما دربردارد و می تواند باعث آسیب رساندن به ناحیه بینایی ما شود؟ بهتر است با اثرات مهم و تغییراتی که سفر فضایی بر فضانوردان ایجاد میکند آشنا شوید.

از زمانی که یوری گاگارین، فضانورد روسی،‌ برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ به فضا رفت، دانشمندان هم به یافته‌های جدیدی درباره تاثیر گرانش پایین روی بدن انسان‌ها رسیدند. دانشمندان رفته‌رفته متوجه شدند که سفر فضایی روی عضله‌ها و استخوان‌ها، مغز و اعصاب، قلب و گردش خون، خواب، گوارش، ورزش کردن و عملکردهای مختلف دیگر بدن، تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را تغییر می‌دهد.

دانشمندان در راستای همین مطالعات، اخیرا به نتایج تازه‌ای درباره تاثیر منفی سفر فضایی روی بینایی انسان‌ها دست پیدا کرده‌اند که گزارشی از آن در مجله FASEB منتشر شده است. دکتر اسکات اسمیت، محقق بخش تحقیقات پزشکی در مرکز فضایی ناسا در هوستون، می‌گوید: «ما در بین فضانوردانی که مشکل بینایی دارند، ارتباط ژنتیکی خاصی را شناسایی کرده‌ایم». در واقع، این محققان توانسته‌اند دو تفاوت ژنتیکی معنادار را کشف کنند

که می‌تواند بینایی فضانوردان را تحت تاثیر قرار دهد. این تفاوت‌ها روی آنزیم‌هایی تاثیر می‌گذارند که فرآیند بیوشیمیایی ضروری در سلول‌ها را هدایت می‌کند. ضمنا آنان متوجه شدند که سطح ویتامین‌های B در بدن می‌تواند عامل مهم و تاثیرگذار دیگری در این روند باشد.دکتر اسمیت می‌گوید: «این نتایج نه‌تنها اثرات مهمی برای ناسا و فضانوردان آینده دارد، بلکه می‌تواند برای مردم عادی هم تاثیرات قابل توجهی داشته باشد».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *