عوارض مصرف شکر بر سلامت جسم

عوارض مصرف شکر بر سلامت جسم

 

عوارض مصرف شکر بر سلامت جسم
غذاهای حاوی شکر بخش بزرگی از رژیم غذایی ​​را تشکیل می دهند، زیرا آنها طعم خوبی دارند. شکر به بسیاری از غذاها اضافه شده است تا عطر و طعم را تقویت کند، عمر مفید را حفظ کرده و به یک بافت مورد نظر دست یابد. شما باید میزان مصرف قندتان را بین ۶ تا ۹ قاشق چای خوری در روز محدود کنید. دانستن معایب مصرف شکر زیاد ممکن است شما را وادار به اتخاذ تدابیر سلامتی و کاهش مصرف شکر کند.
افزایش وزن
یک قاشق چای خوری شکر حاوی ۱۵ کالری است که می تواند صدها کالری به مصرف روزانه شما اضافه کند. با گذشت زمان، این کالری اضافی می تواند منجر به افزایش وزن نامنظم شود. مطالعه سال ۲۰۰۶ که در “مجله آمریکایی تغذیه بالینی” منتشر شده است، به طور خاص مصرف این کالری های اضافی نقش اصلی را در چاقی و اضافه وزن ایفا می کنند. سودا و سایر غذاهای شیرین، مقادیر سالم پروتئین یا فیبر را تامین نمی کنند، به این معنی که شما را پر نمی کنند و گرسنگی شما را برطرف نمی سازند. این باعث می شود که شما بیش از حد، مصرف کالری خود را افزایش دهید که منجر به افزایش وزن می شود.
پوسیدگی دندان
مواد غذایی مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کنند که دندان ها و لثه ها برای سلامتی خوب است. غذاهای قندی این مواد مغذی را ارائه نمی دهند و همچنین باعث کاهش سلامت دهان و دندان شما می شوند. باکتری پلاک، که به طور طبیعی در دهان شما موجود است، با تولید اسیدها به قندهای که شما مصرف می کنید واکنش نشان می دهد. این اسید ها، مینای دندان را بر روی دندان ها منحرف می کند، که منجر به ایجاد حفره ها و پوسیدگی دندان ها می شود. هر چه شکر بیشتری مصرف کنید، احتمال پوسیدگی دندان ها بیشتر می شود.
مشکلات سلامتی
افزایش وزن با خوردن غذاهای قندی باعث افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، دیابت، افسردگی و انواع خاصی از سرطان می شود. مصرف زیاد قند همچنین ممکن است به افزایش خطر بیماری قلبی کمک کند. یک رژیم غذایی حاوی قند زیاد، تری گلیسیرید بدن را افزایش می دهد و لیپوپروتئین های منفی شما را تغییر می دهد. مطالعاتی که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده اند، در “Circulation” گزارش شده است، میزان شکر شما می تواند سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالاتر را کاهش دهد. رژیم غذایی با قند بالا نیز با تغذیه نامناسب همراه است. هنگامی که غذاهای فراوانی را می خورید، در رژیم غذایی خود، مکان های کمتری برای انتخاب های مغذی باقی می گذارید.
از کار افتادن کبد
از آنجا که روش منحصر به فرد ما فروکتوز را متابولیزه می کند، واکنش استرس را در کبد ایجاد می کند که می تواند التهاب را تشدید کند. این یکی از دلایلی است که فروکتوز بیش از حد “نقش کلیدی” در توسعه بیماری کبدی چربی غیرالکلی دارد که در صورت عدم مصرف الکل، در کبد تجمع می یابد.
افراد مبتلا به این عارضه تقریبا دو برابر افراد معمولی نوشابه های گازدار مصرف می کنند. اکثر این افراد هیچ عارضه ای را تجربه نمی کنند و متوجه نیستند که آن را دارند. اما در بعضی افراد، چربی انباشته می تواند منجر به ایجاد زخم در کبد و در نهایت به از کار افتادن کبد منجر شود.
سرطان پانکراس
تعداد انگشت شماری از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی حاوی قند زیاد با یک خطر بالقوه ابتلا به سرطان پانکراس، یکی از کشنده ترین سرطان ها همراه است. این پیوند ممکن است به این دلیل باشد که رژیم های غذایی حاوی قند با چاقی و دیابت همراه هستند، که هر دو باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان پانکراس می شوند. با این حال، یک مطالعه بزرگ منتشر شده در مجله بین المللی سرطان، ارتباط بین افزایش مصرف شکر و افزایش خطر سرطان را مورد بحث قرار داد، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است.
نکات
برچسب های تغذیه را برای تعیین چربی و قند در غذاهایی که به طور معمول می خورید، بخوانید. شکر اضافه شده می تواند در مکان های غیر منتظره مانند سس گوجه فرنگی، سس خردل و نان، خیره کننده باشد. خواندن اطلاعات تغذیه ای می تواند به شما در انتخاب غذاهای سالم تر کمک کند که به شما اجازه می دهد در حد مقادیر سالم مصرف شکر باقی بمانید. یک خوراک معمولی سودا می تواند حاوی ۱۰ قاشق چای خوری شکر باشد. همین شرایط برای شیرینی های دیگر مانند کیک، کوکی ها و بستنی وجود دارد. مصرف آنها را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید تا میزان شکر خود را کم کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *