مضرات قلیان بر زیبایی؛ پیری زودرس و چین و ریزش مو

تاثیر بد قلیان روی زیبایی پوست و مو

دکتر کیانا فرهیمتخصص پوست و مو، گفت: مصرف قلیان باعث ایجاد پیری زودرس و ریزش مو می شود. ایشان با بیان اینکه مصرف قلیان در پوست و مو اثرات مخربی دارد، گفت: مو برای رشد نیاز به اکسیژن دارد و استعمال دخانیات و قلیان به دلیل افزایش مونوکسیدکربن باعث کاهش اکیسژن در مو می شود.

تاثیر بد قلیان روی زیبایی پوست و مو
تاثیر بد قلیان روی زیبایی پوست و مو

این متخصص پوست و مو به آسیب های مصرف قلیان اشاره کرد و افزود: مصرف قلیان و دخانیات باعث بروز آسیب‌هایی مانند پیری زودرس، ایجاد چین و چروک بر روی پوست، نازکی تارهای مو و ریزش آن می شود. فرهی با بیان اینکه قلیان سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد، اظهار داشت: با کاهش سیستم دفاعی بدن، موها مستعد خرد و شکننده شدن می شود که قلیان و دخانیات تاثیر عمده ای بر پوست و مو دارد.

استفاده از قلیان به دلیل افزایش مواد افزودنی نسبت به دخانیات مضرتر است که با هر بار پک زدن به قلیان دود زیادی وارد ریه می‌شود، در حالی که در سیگار این مقدار کمتر است. این متخصص پوست و مو با بیان اینکه قلیان باعث ایجاد رادیکال های آزاد در بدن می شود، اذعان کرد: رادیکال های آزاد با تقسیم سلولی مبارزه می کند و باعث ایجاد اختلال در رشد می شود که در نتیجه شکنندگی موها را در پی دارد.

طول مدت زمان تماس با دود قلیان و دخانیات در ایجاد و شدت آسیب تاثیر بسزایی دارد. وی درباره آسیب پذیری کودکان عنوان کرد: به دلیل اینکه کودکان از سیستم دفاعی کاملی برخوردار نیستد، در زمان قرار گرفتن در معرض مستقیم دود قلیان بیشتر در معرض خطر آسیب های پوست و مو قرار می گیرند.تاثیرگذاری دخانیات و قلیان به تعداد مواد مصرفی( چند نخ و یا پک زدن ها) بستگی دارد. / باشگاه خبرنگاران


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.