عوارض وجود خون در مدفوع

اگر با خون در مدفوع خود مواجه شدید بهتر است به سرعت با پزشک مشورت کنید چون این عارضه می تواند خبر از ابتلای شما به سرطان کولورکتال بدهد. هر نوع اجابت مزاج غیرعادی را جدی بگیرید چون می تواند هشداری برای در خطر افتادن سلامتی تان باشد.

بعضی از افراد به وجود خون در مدفوع هیچ اهمیتی نمی‌دهند، درحالی که این مساله واقعا می‌تواند خطرناک باشد. دکتر اریک ایزرایلین، مسئول بخش گوارش در دانشکده پزشکی دیوید گفن، می‌گوید: «یکی از علائم هشداردهنده در زمینه اجابت مزاج، وجود خون در مدفوع است». افرادی که موقع اجابت مزاج به مدفوع خودشان توجه نمی‌کنند، بهتر است این کار را انجام بدهند.

وجود خون در مدفوع می‌تواند یکی از علائم مشکلات و بیماری‌های خطرناک مانند سرطان باشد و در این صورت سریعا باید به پزشک مراجعه کرد. حتی اگر فکر کردید که این مشکل به هموروئید ارتباط دارد یا به‌علت یبوست و فشار زیاد به‌وجود آمده است، باز هم باید به پزشک مراجعه کنید. اگر سن شما بیشتر از ۵۰ سال است، یا اگر سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان کولورکتال را دارید،بهتر است که کولونوسکوپی را هم انجام بدهید. نشانه‌های هشداردهنده دیگری که همراه با اجابت مزاج غیرعادی به‌وجود می‌آیند، شامل این موارد هستند: تب، درد در ناحیه شکم و کم‌آبی بدن. البته هر کدام از این نشانه‌ها می‌توانند به یکی از مشکلات گوارشی ارتباط داشته باشند، مانند ویروس، آپاندیسیت یا مسمویت غذایی.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.