عوارض چربی های اشباع برای بیماران دیابتی

عوارض چربی های اشباع برای بیماران دیابتی

چربی های اشباع برای بیماران دیابتی بسیار مضر و خطرناک هستند و می توانند سلامتی آن ها را در معرض خطر قرار دهند. بیماری های قلبی و عروقی می تواند در اثر مصرف کربوهیدرات‌ها و چربی های اشباع ایجاد شود. بهتر است این افراد از رژیم غذایی سالم پیروی کنند تا به این عارضه ها دچار نشوند.

مصرف کربوهیدرات‌ها می‌تواند به‌سرعت بر میزان قند خون تاثیر بگذارد و خیلی سریع، باعث افزایش قند خون شود. از این رو، برخی از بیماران مبتلا به دیابت، به اشتباه تصمیم می‌گیرند که کربوهیدرات‌ها را از برنامه غذایی خود حذف و پروتئین‌ها را جایگزین آنها کنند. این در حالی است که زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین می‌تواندبرای دیابتی‌ها دردسرساز شود. دردسر اصلی هم اینجا است که بسیاری از منابع پروتئین مانند گوشت‌ها یا لبنیات، حاوی حجم قابل توجهی از چربی‌های اشباع هستند.

افزایش دریافت چربی‌های اشباع، به‌معنای بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهد بود. از آنجا که خود بیماری دیابت هم می‌تواندخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش بدهد، بنابراین بیماران دیابتی که رژیم پرپروتئین دارند، بیشتر از سایر دیابتی‌ها در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار خواهند گرفت. اشتباه دیگر تغذیه‌ای که برخی از دیابتی‌ها مرتکب می‌شوند، این است که به بهانه مصرف دارو یا تزریق انسولین،هرچه که دلشان می‌خواهد را مصرف می‌کنند و حتی گاهی، به‌خاطر خوردن خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات یا شیرینی، دوز مصرف داروهای‌شان را هم بالا می‌برند. این در حالی است که داروهای کنترل‌کننده قند خون یا انسولین، در صورتی کارآمد می‌شوند که فرد بیمار از یک رژیم غذایی اصولی و منطبق بر بیماری خود پیروی کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *