عوارض چرت زدن‌های طولانی برای سلامتی

عوارض چرت زدن‌های طولانی برای سلامتی

از مضرات چرت زدن های طولانی برای سلامتی چه میدانید؟ کسانی که در طول روز بیش از حد می خوابند و دائم در حال چرت زدن هستند بیشتر از دیگران درمعرض ابتلا به دیابت قرار دارند. انواع اختلالات خواب و خواب آلودگی را جدی بگیرید و به درمان هریک بپردازید.

یکی از مطالعات اخیر که در پنجاه و یکمین نشست سالانه انجمن مطالعات دیابت اروپا ارائه شده است، نتایج تازه‌ای درباره ابتلا به دیابت نشان می‌دهد. در واقع این مطالعه نشان می‌دهد که خواب‌آلودگی بیش از حد در روز و چرت زدن‌های طولانی به‌خاطر کار زیاد و اختلال خواب می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط باشد. محققان در این مطالعه، ۱۰ مطالعه دیگر را برای فراتحلیل انتخاب کردند که شامل ۲۶۱۳۶۵ نفر می‌شد و در همه آن‌ها از روش پرسشنامه‌ای استفاده شده بود تا از طریق بررسی میزان خواب‌آلودگی روزانه و چرت زدن افراد،‌ اطلاعات تازه‌ای درباره عادات خواب این افراد به دست آورند.

در نهایت مشخص شد خطر ابتلا به دیابت در بین کسانی که دچار خواب‌آلودگی مفرط در روز هستند، تا ۵۶ درصد افزایش پیدا می‌کند. در واقع مشخص شد که چرت زدن برای بیشتر ۶۰ دقیقه در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد تا ۴۶ درصد بیشتر کند، در حالی که اگر کم‌تر باشد این تاثیر منفی را نمی‌گذارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.