ارتباط تستوسترون با طول عمر مردان

ارتباط تستوسترون با طول عمر مردان

تستوسترون از جمله عواملی است که در افزایش یا کاهش طول عمر مردان نقش دارد. آزمایش غربالگرى سطح تستوسترون می تواند در این زمینه کمک زیادی به مردان بکند. کاهش سطح این هورمون باعث ایجاد بیمارى‌هاى قلبى عروقى در مردان خواهد شد.

بیمارى‌هایى که به علت پایین بودن سطح تستوسترون، افراد را تهدید مى‌کنند، تا حدودى شناخته شده و قابل درمان هستند. خوشبختانه فقدان این هورمون در آزمایش‌ها قابل تشخیص است. کاهش تستوسترون در بدن مى‌تواند باعث بروز بیمارى‌هاى قلبى عروقى در مردان شود. همچنین دانشمندان دریافتند که رابطه‌اى قوى بین کاهش سطح تستوسترون و کاهش طول عمر در افراد وجود دارد. در واقع کاهش ٢ درصدى سطح این ماده در خون، باعث کاهش ٢۵ درصدى طول عمر مى‌شود.

از دیگر عوارض پایین بودن سطح این هورمون در بدن، مى‌توان به بیمارى‌هاى دیابت نوع دوم و سندروم متابولیک در مردان هم اشاره کرد. جامعه متخصصین غدد، به بیماران مبتلا به دیابت، ایدز، پوکى استخوان، نابارورى و مشکلات ریوى مزمن و همچنین کسانى که براى مدت زمان طولانى تحت درمان با دارو‌هاى استروییدى، مسکن‌هاى قوى و ضد تشنج قرار داشته‌اند، توصیه مى‌کنند که هر چند ماه یکبار آزمایش غربالگرى سطح تستوسترون را انجام دهند زیرا با دریافت مقدار کافى از این ماده، بسیارى از مشکلات سلامتى در مردان برطرف مى‌شوند. وجود این ماده حتى باعث بهبود کارکرد مغز، پروستات، غریزه جنسى و سیستم گردش خون در مردان مى‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.