عوامل تاثیرگذار بر سندرم روده چکه‌ کن

عوامل تاثیرگذار بر سندرم روده چکه‌ کن

از جمله عارضه های گوارشی رایج می توانیم به سندرم روده چکه‌کن اشاره کنیم این عارضه می تواند با مصرف گلوتن در مبتلایان مرتبط باشد. در ادامه به برخی از راهنمایی های تغذیه ای برای کاهش عوارض این بیماری گوارشی اشاره خواهیم کرد.

یکی از مشکلات گوارشی با نام «سندرم روده چکه‌کن» بیشتر از همیشه در سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. بعضی از متخصصان، وجود چنین مشکلی را انکار می‌کنند، درحالی که بعضی دیگر از سندرم روده چکه‌کن به‌عنوان ریشه بسیاری از بیماری‌ها نام می‌برند. سندرم روده چکه‌کن تا حدودی مرموز باقی مانده است،

اما پزشکان همچنان تلاش می‌کنند تا چیستی این مشکل و علت‌های ابتلا به آن را دقیقا تعیین کنند. بعضی از افراد فکر می‌کنند که گلوتن باعث این مشکل می‌شود، نقش گلوتن در سندرم روده چکه‌کن واقعا پیچیده است. گلوتن چیست؟ گلوتن، مخلوطی از پروتئین‌های طبیعی موجود در انواع غلات مانند گندم، جو و چاودار است. کشسانی طبیعی خمیرها به وجود همین ماده بستگی دارد، چون خمیر را فشرده نگه می‌دارد و حجیم می کند.

بافت جویدنی نان‌ها نیز به وجود گلوتن وابسته است. گاهی اوقات هم گلوتن، با هدف افزایش حجم، به خمیر نان‌ها اضافه می‌شود. دو پروتئین اصلی که گلوتن گندم را تشکیل می‌دهند، گلیادین و گلوتنین نام دارند. گلیادین، بخش خاصی از گلوتن است که واکنش منفی دستگاه گوارش را در بعضی از افراد برانگیخته می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.