عوامل تاثیرگذار بر وزن تازه مادران

عوامل تاثیرگذار بر وزن تازه مادران

برخی بانوان بلافاصله پس از زایمان اقدام به کاهش وزن می کنند و تمایل دارند اندام قبل از بارداری خود را بازیابند برای کاهش وزن خواب کافی از اهمیت زیادی برخوردار است که مادران باردار به واسطه شب بیداری با نوزاد از این مورد برخوردار نخواهند بود.

خانم‌هایی که تازه مادر می‌شوند، چند ماه زمان نیاز دارند تا بدنشان به حالت قبلی برگردد. اغلب مادران به ۶ ماه زمان نیاز دارند تا نیمی از وزن دوران بارداریشان را کم کنند و به چندین ماه برای کم کردن باقی وزنشان. در این شرایط بهتر است روزانه ۱۸۰۰ کالری دریافت کنید. اگر خودتان از کودک نگهداری می‌کنید، ۵۰۰ کالری به این مقدار اضافه کنید. اگر در این مدت ورزش کنید، می‌توانید هفته‌ای تا ۵۰۰ گرم وزن کم کنید.

اما بعضی از تصورات اشتباه نه‌تنها وزن این مادران را کم‌تر نمی‌کند، بلکه آن را سخت‌تر هم می‌کند. بعضی‌ها راه‌هایی را انتخاب می‌کنند که فقط نتایج سریع دارد، اما هیچ پایداری مطلوبی ندارد. مثلا بعضی‌ها فقط از رژیم گریپ‌فروت استفاده می‌کنند. در این حالت، وزن کم می‌شود اما نتایج معکوسی به بار می‌آورد. دقیقا زمانی که بخواهید دوباره غذا خوردن عادی را شروع کنید، وزنتان به حالت قبلی برمی‌گردد. پس باید برنامه غذایی‌ای را انتخاب کنید که نتایج پایداری داشته باشد،حتی اگر زمان زیادی صرف آن شود. بعضی‌ از مادران خودشان را با افراد مشهوری مثل بازیگران مقایسه می‌کنند. باید بدانید که این افراد مربیان و آشپزهای خیلی گران‌قیمتی برای کاهش وزنشان استخدام می‌کنند. پس یادتان باشد که فقط بر بدن خودتان تمرکز کنید و خودتان را با هیچ کسی مقایسه نکنید. مسئله سلامتی و شرایط خاص خود شماست، نه زندگی افرادی که شرایطشان با شما خیلی متفاوت است. در دوران پس از زایمان، خوابیدن برای مادران خیلی سخت می‌شود،چون نوزاد خیلی به مادر وابسته است. اما خوابیدن و وزن بدن، رابطه مستقیمی با هم دارند. مادرانی که حداقل هر شب ۷ ساعت می‌خوابند می‌توانند تا یک‌ساله شدن کودکشان، حدود ۵ کیلو وزن کم کنند. بهتر است از هر فرصتی برای خوابیدن استفاده کنید تا احساس بهتری پیدا کنید و بهتر وزن کم کنید. وقتی در کیف کودکتان، همه وسایل و غذاهای مورد نیازش را می‌گذارید، بهتر است بسته‌های غذایی مخصوصی هم برای خودتان بگذارید.

میان‌وعده‌های سالمی مثل لقمه‌های بدون چربی یا ماهی تن خیلی مفید هستند. حذف کردن وعده‌های اصلی غذایی اصلا نتایج خوبی برای مادران ندارد. محدود کردن بدن بر اساس قواعد منظم، تاثیر معکوس می‌گذارد و حتی به‌جای سوزاندن چربی‌ها، باعث ذخیره شدن چربی در بدن می‌شود. پس به‌طور منظم وعده‌های غذایی‌تان را بخورید، حتی اگر کم و مختصر باشد. خوردن یک کاسه سوپ یا یک ساندویچ کوچک، خیلی بهتر از این استکه اصلا چیزی نخورید. بعضی از مادران موقع غذا خوردن، کارهای خانه را هم انجام می‌دهند و از هر ظرفی، مقداری می‌خورند. این کار به‌راحتی باعث پرخوری بیش از حد می‌شود. وعده غذایی شما هرچه که باشد، باید بنشینید و با تمرکز غذا بخورید. تلویزیون و موبایل را برای دقایقی خاموش کنید. کسانی که در حین غذا خوردن، حواسشان پرت می‌شود، خیلی بیشتر از بقیه کسانی که تمرکز دارند، غذا می‌خورند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.