عوامل مشترک بین دیابت نوع 2 و آلزایمر

عوامل مشترک بین دیابت نوع 2 و آلزایمر

از ارتباط بین دیابت نوع ۲ و بیماری آلزایمر چه میزان اطلاع دارید؟ به دلیل عوامل مشترک ژنتیکی این دو بیماری به صورت همزمان می توانند در بدن مبتلایان مشاهده شوند. به نوعی این دو عارضه به استعداد ژنتیکی مبتلایان مرتبط هستند.

گروهی از محققان با انجام یک تحقیق درباره دیابت نوع دوم و آلزایمر، به نتایج تازه‌ای رسیدند. در واقع آن‌ها نتایجی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد، تاثیرات ژنتیکی خاصی وجود دارند که باعث می‌شوند بعضی از دیابت‌های نوع دوم، ریسک آلزایمر را بالا ببرند. در این تحقیق که اخیرا در Molecular Aspects of Medicine به چاپ رسیده است،موضوع اصلی این است که عوامل مشترک ژنتیکی خاصی بین آلزایمر و دیابت نوع دوم وجود دارد و تاثیر همزمان این عوامل ژنتیکی بر مکانیسم سلولی و مولکولی بدن، باعث گسترش هر دو بیماری می‌شود. این محققان می‌گویند که پژوهش‌های کاربردی دیگری باید انجام شود تا استعداد ژنتیکی بیمارانی که مبتلا به دیابت نوع دوم هستند، برای ابتلا به آلزایمر بررسی و کشف شود.

با این‌کار روش‌های درمانی بهتری برای آینده تولید می‌شوند که می‌توانند از خطر آلزایمر جلوگیری کنند. نتایج این تحقیقات، ناهنجاری‌های سلولی مشترکی بین آلزایمر و دیابت نوع دوم نشان می‌دهد که بر اساس آن باید روش‌های درمانی دیابت نوع دوم اصلاح و بازسازی شوند تا از خطر آلزایمر در بین افرادی که استعداد ژنتیکی این بیماری را دارند، جلوگیری شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.