غذاهای تابستانی را با روش جدید زیر طرز تهیه کنید!

غذاهای تابستانی را با روش جدید زیر طرز تهیه کنید!

غذاهای تابستانی بسیار آسان

با آمدن فصل تابستان و هوای گرم مردم به غذاهای تابستانی بسیار راحت روی می آورند بنابراین در مطلب زیر نکاتی در مورد غذاهای تابستانی بسیار آسان برایتان ارائه داده ایم امیدوارم که از تهیه این غذاهای بسیار عالی لذت ببرید.

هرچه به اواخر بهار و اوایل تابستان نزدیک می‌شویم ،‌روزها بلندتر شده و ما هم کارهای بیشتری برای انجام دادن در بیرون داریم. به عنوان مثال می‌توان فعالیت‌های ورزشی یا باغبانی را نام برد .در نتیجه زمان کمتری برای آماده کردن غذا خواهیم داشت و به خاطر گرمی‌هوا نیز بسیاری از ما اشتها و میل کمتری برای غذا خوردن داریم . پس به جاست که تعدادی غذای سبک که راحت هم آماده می‌شوند در آستین داشته باشیم تا بتوانیم مثلاً شام را فقط در چند دقیقه حاضر کنیم.

غذاهای زیر را که از پایگاه داده هایمان با نام سالم ترین غذاهای جهان گرفته شده اند، امتحان کنید. این غذاها اصلاً و یا مقدار کمی‌ به پختن احتیاج دارند-بیشتر مدت زمان درست کردن آنها صرف تهیه و مخلوط کردن مواد لازم می‌شود . بنابراین شما مجبور نیستید که مدت طولانی کنار اجاق گاز بایستید – همچنین آنها آنقدر مقوی هستند که به عنوان یک غذای کامل مصرف شوند ، مخصوصاً وقتی که شما به دنبال غذاهای سبک باشید. در این دستورها از فواید انواع سبزیجات تازه ای که در تابستان موجود می‌باشند نیز سود برده می‌شود.

لذت ببرید! غذاهای تابستانی
۱.سالاد مرغ شرقی : مرغی که برای این سالاد استفاده می‌شود ، می‌تواند از قبل پخته شده باشد که این کار مدت آماده کردن غذا را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کاهش می‌دهد .در این مقاله به آموزش این سالاد می‌پردازیم

غذاهای تابستانی
۲. سالاد میگو و آووکادو

 

۳.سالاد سیسار :

برای داشتن سالادی مقوی تر ، مقداری مرغ یا ماهی کباب شده نیز اضافه کنید. هم مرغ و هم ماهی می‌توانند از قبل پخته شوند.

۴.مخلوط سبزیجات بخار پز شده

۵.سالاد پاستای مدیترانه ای

سالاد مرغ آسیایی

در عین لذت بردن از ترکیب طعم های مختلف ، شما می‌توانید از فواید سبزیجات دریایی نیز سود ببرید.

زمان پخت : ۲۰ دقیقه

مواد لازم : ( برای ۴ نفر )

۵ فنجان کلم برگ که نازک خردشده است.

۲ عدد سینه مرغ بدون استخوان ، با پوست

۰/۵ فنجان هویج رنده شده

۰/۵ فنجان پیازچه ریز شده

۰/۵ فنجان بادام خرد شده

یک چهارم فنجان گشنیز ریز شده

۲ قاشق سوپخوری کنجد بو داده شده

سس

۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون اضافه

۲ قاشق سوپخوری سس سویا

یک چهارم فنجان سرکه

۳ قاشق سوپخوری عسل

مقدار کمی‌فلفل دلمه ای قرمز که باریک خرد شده باشد

نمک و فلفل سفید برای مزه دار شدن

روش تهیه غذاهای تابستانی

۱. فر را از قبل گرم کرده و سینی فر را در طبقه وسط بگذارید به طوری که ۱۸ سانتی متر با شعله فاصله داشته باشد.مرغ را با نمک و فلفل طعم دار کنید.

۲. وقتی سینی فر به اندازه کافی داغ شد ( حدود ده دقیقه) ، از فر درآورده و شعله آن را کم کنید. مرغ را در سینی گذاشته به شکلی که پوست مرغ به سمت بالا باشد و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بپزد که البته این مدت به ضخامت گوشت مرغ نیز بستگی دارد. این روش سریع کباب کردن است.بعد از پخت وقتی مرغ کمی‌خنک شد ، پوستش را جدا کرده و آن را به تکه های کوچک تقسیم کنید.

۳.کلم را باریک خرد کرده و هویج را رنده کنید. هویج به راحتی در غذا ساز با پره رنده کننده ، خرد می‌شود.در غیر اینصورت می‌توانید آن را با دست کوچک و نازک کنید.

گشنیز و پیازچه را ریز کرده و به مخلوط بادام خرد شده ، کلم و هویج اضافه کنید . آب اضافه جلبک را گرفته و در صورت لزوم آن را خردکرده و بعد به سالاد اضافه کنید.

۴. روغن زیتون، سس سویا ، سرکه ، عسل ، تکه های فلفل دلمه ای ، نمک و فلفل سفید را با هم مخلوط کنید و به کلم و مرغ اضافه کنید. و در آخر کنجد را بر روی مواد بپاشید .( شما می‌توانید کنجد بو داده شده آماده را از بیرون تهیه کنید.)

نکته های آشپزی سالم :

سینه مرغ خیلی سریع خشک می‌شود . جدا نکردن پوست تا پایان پخت و زیاد نپختن آن از این امر جلوگیری می‌کند.با نگه داشتن پوست مرغ تا آخرین مرحله پخت ،‌سینه ها مرطوب و خوش طعم باقی می‌مانند. کباب کردن سینه مرغ در فاصله ۱۸ سانتی  از شعله با حرارت کم بسیار مهم است .با این کار سینه ها کامل می‌پزند بدون اینکه رویشان بسوزد و یا خشک شوند .  در ضمن با گذاشتن آنها بر روی سینی بسیار داغِ فر ، آب خود را از دست نمی‌دهند.

نمودار مواد مغذی

مقدمه ای بر نمودار سیستم ارزشیابی دستورات غذایی

برای کمک به شما که بهتر بتوانید دستورالعمل های غذایی را بشناسید ، با استفاده از تمرکز بر روی مواد مغذی و کالری های آنها ، ما سیستم ارزشیابی دستورات غذایی را ایجاد کرده ایم . این سیستم ما را در تعیین دستوراتی که از لحاظ مواد غذایی خاصی غنی هستند ، یاری می‌کند . نمودار زیر مواد مغذی را نشان می‌دهد که سالاد مرغ آسیایی در تأمین آنها منبعی عالی ، خیلی خوب و یا خوب می‌باشد. ( زیر نمودار شما جدولی می‌بینید که این خصوصیات را نشان می‌دهد .)

چنانچه یکی از مواد مغذی درلیست قید نشده باشد ،‌لزوماً به این معنا نیست که دستور غذایی شامل این ماده نیست بلکه به این معنی است که این ماده غذایی به اندازه کافی در دستور مورد نظر نیست که بتوان آن را در ارزشیابی شرکت داد. برای مطالعه دقیق تر نمودار ، لازم است نگاهی به مواد لازم و تعداد نفراتی که با این سالاد سرو می‌شوند ، انداخته شود . سیستم ارزشیابی ما بر اساس غذای یک نفر است .برای مثال اگر دستور برای ۴ نفر باشد ، شما میزان مواد مغذی را در نمودار خواهید دید که با خوردن یک چهارم مواد لازم این سالاد به دست می‌آیند.حالا به سراغ خود نمودار می‌رویم ؛ شما در کنار اسامی‌مواد مغذی ، مقدار آنها ، درصد ارزش غذایی روزانه ای که این مقدار پیشنهاد می‌کند(D%)  ، تراکم مواد مغذی که برای این لیست محسوب شده است و ارزشیابی که ما در سیستم ارزیابی خود ایجاد کرده ایم ، را می‌توانید مشاهده کنید. اکثر ارزشیابی های ما در مورد مواد مغذی بر اساس استانداردهای طبقه بندی مواد غذایی دولت می‌باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.