غذاهای تابستانی را با روش جدید زیر طرز تهیه کنید! (2)

غذاهای تابستانی را با روش جدید زیر طرز تهیه کنید! (2)

طرز تهیه غذاهای تابستانی

در زیر مجموعه چند سالاد بهمراه خوراک های متفاوتی برایتان قرار داده و مجموع این غذاها به غذاهای تابستانی معروف است و شما میتوانید در فصل گرم تابستان از این غذاهای بسیار فوق العاده استفاده کنید.

مخلوط سبزیجات بخارپز شده
این خوراک از آن دسته غذاهای ارزشمندی است که خیلی لطیف و خوش طعم بوده و بسیار هم راحت آماده می‌شود . برای داشتن غذایی که تنها در یک ظرف سرو می‌شود ، می‌توانید تکه ای ماهی قزل آلا یا مرغ را بر روی این سبزیجات بگذارید.
مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : ۱۵ دقیقه
مواد لازم غذاهای تابستانی :
۱ فنجان هویج نازک خرد شده
۲ فنجان کلم برگ خرد شده ، که ساقه وسط آن گرفته شده باشد
۱ عدد پیاز که درشت خرد شده باشد
ا فنجان کدو سبز که نگینی خرد شده باشد (کدو را از طول ۴ قسمت کرده و به تکه هایی با ضخامت ۱۳ سانت تقسیم کنید )

سس :
مقداری روغن زیتون خالص برای مزه دار کردن
۱ عدد سیر متوسط له شده
۱ قاشق سوپخوری آب لیموی تازه
نمک و پودر فلفل سیاه برای مزه دار کردن

طرز تهیه غذاهای تابستانی :
۱) مقداری آب نمک را در یک بخارپز که در آن سفت بسته شده است ، به جوش آورید . هویج ها را اضافه کرده ، در آن را ببندید ، و بگذارید به مدت ۳ دقیقه بپزد. سپس پیاز و کدو را اضافه کرده و ۳ دقیقه دیگر مواد را بخارپز کنید.

۲) مواد را از دستگاه بخارپز درآورده ، در کاسه ای بریزید.

٭مدت زمان لازم برای بخارپز کردن ماهی یا مرغ ، بستگی به ضخامت آنها دارد.
دلخواه :۱ قاشق سوپخوری سس سویا

برای ۲ نفر
نکته های آشپزی غذاهای تابستانی :
تکان دادن سبد دستگاه بخارپز کمک زیادی به کشیده شدن آب اضافه سبزیجات پخته شده می‌کند ، که این کار از آبکی و بیمزه شدن سالاد جلوگیری می‌کند .سعی کنید کدو را بیش از حد نپزید چون زیاد پختن آن باعث بیمزه شدن سالاد و کدر شدن رنگ کدو می‌شود..

خوراک بادمجان و نخود
این غذا نمونه بسیار خوبیست که نشان میدهد غذاهای گیاهی نیز تا چه اندازه می‌توانند خوشمزه باشند. ترکیبی از ادویه های تند ، طعمی‌تند و دلپذیر به آن می‌دهد بدون اینکه کالری زیادی داشته باشد.
مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : ۳۵ دقیقه
مواد لازم غذاهای تابستانی :
۱ عدد پیاز بزرگ که نازک خرد شده است
۵ عدد سیر متوسط له شده
۱عدد فلفل دلمه ای قرمز متوسط که از وسط نصف و سپس به قطعه های مربعی۵/۲ سانتی تقسیم شده است.
۱ عدد بادمجان که به صورت قطعه های ۵/۲ سانتی خرد شده است.
ورقه های نازک فلفل قرمز
۲ قاشق چایخوری زرد چوبه
نصف قاشق چایخوری ترکیب ادویه های تند
۴۵۰ گرم نخود پخته
۴۵۰ گرم عدس پخته
نصف فنجان سس گوجه فرنگی
۱ و یک چهارم فنجان +۱ قاشق سوپخوری عصاره سبزیجات (سبزیجات دلخواه را با کمی‌نمک و فلفل در آب جوشانده و سپس از این آب استفاده می‌کنیم )
نصف فنجان کشمش
۱ قاشق سوپخوری گشنیز ریز شده
نمک و فلفل برای مزه دار کردن

طرز تهیه :
۱) ۱ قاشق سوپخوری از عصاره سبزیجات را در قابلمه ای گرم کنید. پیاز را که به صورت پیازداغ درست کرده ایم به این عصاره با درجه حرارت متوسط اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بپزد. سیر ، فلفل دلمه ای قرمز ، بادمجان ،‌ادویه تند ، و زردچوبه را هم اضافه کنید. برای ۱ دقیقه خوب به هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط شوند و بعد عصاره سبزیجات و سس قرمز را اضافه کنید.دوباره مواد را هم زده و درِ قابلمه را ببندید تا با درجه حرارت کم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. مرتب یا حداقل تا زمانیکه فلفل دلمه ای و بادمجان نرم و لطیف شوند ،آنها را هم بزنید.

۲) نخود ، عدس ، ورقه های فلفل قرمز و کشمش را اضافه کنید . بگذارید ۵ دقیقه دیگر بجوشد. مواد را با نمک و فلفل مزه دار کنی د. این غذا را همراه با آبِ آن و کمی‌گشنیز بر رویش، سرو کنید.

برای ۴ نفر
پیشنهادی برای سرو کردن :  با سالاد کلم مدیترانه ای سرو شود( این سالاد از مخلوطی از ۲ عدد کلم بروکلی  متوسط خرد شده،۲ قاشق سوپخوری آبلیمو ، ۱ قاشق چایخوری سس سویا ، ۳ عدد سیر متوسط له شده ،کمی‌روغن زیتون خالص و نمک و فلفل ،تهیه می‌شود- که ابتدا کلم را در دستگاه بخار پز پخته و سپس بقیه مواد را نیز به آن اضافه می‌کنیم.)

نکته های آشپزی :
خرد کردن بادمجان و فلفل دلمه ای در اندازه های ۵/۲ سانتی باعث می‌شود که ادویه ها کاملاً به خورد غذا برود بدون اینکه سبزیجات، زیاد از حد پخته شوند . این دستور غذایی طوری تهیه شده است که به سرعت آماده شود . با وجود این ، زمانیکه ادویه تند و زردچوبه را اضافه می‌کنید ، قبل از اضافه کردن عصاره ، بگذارید خوب بجوشد ( حداقل یک دقیقه ) . با این کار طعم بیشتر و بهتری خواهید داشت .


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *