این غذا را حتما درست کنید: فارو با پنیر فتا، چغندر و گردو – خوشمزه میشه

فارو با پنیر فتا، چغندر و گردو

آموزش درست کردن فارو با پنیر فتا، چغندر و گردو – عالیه

غذایی که امروز میخواهیم به شما آموزش بدهیم: فارو با پنیر فتا، چغندر و گردو است. اگر میخواهید یک غذای جدید درست کنید، فارو با پنیر فتا، چغندر و گردو را به شما پیشنهاد می کنیم. این غذای گیاهی می‌تواند ۱۱ گرم فیبر برای شما تامین نماید. بر خلاف بیشتر غلات، فارو پروتئین بالایی دارد و هضم آن برای بدن بسیار آسان است . بنابراین جذب مواد مغذی در آن به آسانی صورت می‌گیرد.

برای ۴ نفر
زمان آماده سازی: ۲۵ دقیقه
زمان آغاز تا اتمام کار: ۳۰ دقیقه

مواد لازم:

یک پیمانه فارو
دو پیمانه آب مرغ
یک دوم قاشق چایخوری نمک
۴۵۳ گرم کلم بروکسل
سه چهارم پیمانه برگ کلم
دو عدد موسیر بزرگ
دو عدد چغندر کوچک خرد شده
دو قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
یک دوم پیمانه گردو
یک قاشق غذاخوری شیره درخت افرا
۵۶ گرم پنیر فتا
فلفل سیاه(اختیاری)

 

طرز تهیه:

در یک ظرف کوچک، فارو، آب مرغ و یک چهارم قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد. حرارت را کم کنید و بر اساس دستور روی آن اجازه دهید ترکیب بپزد. در حالیکه فارو درحال پخت است، چغندر را برش دهید و خرد کنید. سپس کلم بروکسل را برش دهید و کنار بگذارید.در یک ماهیتابه و با حرارت متوسط ، روغن را گرم کنید، کلم بروکسل و باقی مانده نمک را به آن اضافه نمایید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه حرارت ببیند. موسیر را به آن بیفزایید و به مدت سه دقیقه‌ی دیگر حرارت دهید. کلم، یک قاشق غذاخوری سرکه و کمی نمک به آن اضافه کنید و بپزید. این مواد را به ظرف مورد نظر انتقال دهید .در همان ظرف، گردو را اضافه کنید و به مدت دو دقیقه بپزید و همزمان هم بزنید. شیره درخت افراد و باقی مانده سرک بالزامیک را بیفزایید و به مدت ۳۰ ثانیه بپزید . فارو را در بشقاب سبزیجات بریزید و روی آن را با گردو، چغندر و پنیر فتا بپوشانید .اگر دوست داشتید روی آن کمی فلفل سیاه بپاشید.

 

توجه:

به جای فارو می‌توانید از کینوا، برنج سیاه، ارزن و یا گندم سیاه استفاده کنید.
به جای کلم بروکسل و کلم پیچ می‌توانید از اسفناج، موسیر، گوجه فرنگی خشک شده استفاده کنید. به جای چغندر هم می‌توانید از     زیتون سیاه بهره‌مند شوید. شما می‌توانید شیره درخت افرا را حذف کنید و روی آن برگ ریحان تازه بریزید.
می‌توانید به جای کلم بروکسل و کلم پیچ از هویج استفاده کنید. به جای چغندر هم از بخش‌های تازه پرتغال استفاده نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *