فایده های مختلف حیوانات خانگی برای اطفال

فایده های مختلف حیوانات خانگی برای اطفال

 

حیوانات خانگی برای کودکان دوست خوبی هستند و می توانند تنهایی آن ها را پر کنند محققان معتقدند کودکانی که والدین شاغل دارند نسبت به دیگر کودکان از تنهایی بیشتری رنج میبرند و شرایط را برای پذیرفتن یک حیوان خانگی در کنار دارند.

به گفته محققان دانشگاه کمبریج، کودکان در شرایط سخت به حیوانات خانگی بیش از خواهر و برادرهایشان اعتماد دارند. محققان پس از زیر نظر گرفتن بیش از ۱۰۰ خانواده طی مدت ۱۰ سال در انگلیس متوجه شدند در شرایط دشوار کودکان بویژه دخترها به حیوانات خانگی مخصوصا سگ‌ها بیشتر اعتماد می‌کنند تا به اطرافیان و خواهر و برادرهایشان! تاکنون تحقیقات اندکی در رابطه با ارتباط کودکان و حیوانات انجام شده است. در این تحقیق که مشروح آن از BBC پخش شد

به مدت ۱۰ سال رفتارهای اجتماعی، سلامت روانی و موفقیت تحصیلی کودکان زیر نظر گرفته و در عین حال نوع و میزان روابط اطفال با حیوانات خانگی سنجیده شد. بررسی‌ها نشان داد کودکانی که ارتباط بیشتری با حیوانات خانگی دارند از نظر اجتماعی قویتر هستند و به اطرافیان خود بیشتر کمک می‌رسانند و در کل همکاری بهتری دارند. از سوی دیگر کودکان وقتی در شرایط بحرانی قرار داده می‌شوند، بیش از آنکه به انسان‌ها پناه ببرند به حیوانات خانگی نزدیک می‌شوندو این در حالی است که کودکان می‌فهمند حیوانات نمی‌توانند حرف‌های آنها را درک کنند یا کاری برایشان انجام دهند. حیوانات پناهگاهی برای کودکان هستند و به آنها کمک می‌کنند در خلوت تفکر کرده و مشکل خود را رفع یا با آن کنار بیایند. در حال حاضر در آمریکا و انگلیس به سگ‌ها به عنوان حیوانات خانگی بهای زیادی داده می‌شود به حدی که حتی سگ‌ها اجازه ورود به مراکز گفتاردرمانی را دارند تا کودکان برای آنها با صدای بلند کتاب بخوانند.

برخی ازکودکان و نوجوانان واقعا عاشق حیوانات اند و از نگهداری آنها احساس لذت کرده و از اینکه مسئولیتی به آنها واگذار شود احساس رضایت می‌کنند.

گاهی نگهداری حیوان برای پرکردن تنهایی است و فرزندانمان به دنبال موجودی می‌گردند تا تنهایی خود را با آن پر کند مخصوصاً در قرن حاضر که اکثر کودکان زمان طولانی در تنهایی سپری می‌کنند و والدین به اجبار برای تامین معاش ساعت ها در بیرون از منزل مشغول هستند ، فرزندانمان عشق و محبتی را که خود خواهانش هستند نثارموجودی دیگر می‌کنند .

از سوی دیگر گاهی بهانه داشتن یک حیوان خانگی حاصل حسادت و یا تقلید ازکودکان دیگر است . دردست دوستان خود حیواناتی دیده اند ودریک لحظه به داشتن حیوان علاقمند شده اند بیشتر مواقع علاقه شان زودگذر و سحطی است و بعد از مدتی پشیمان
می شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *