فرار از احساس گرسنگی با روش های ساده

فرار از احساس گرسنگی با روش های ساده

برای مقابله با احساس گرسنگی راهکارهای درمانی فراوانی وجود دارد. بهتر است گاهی اوقات با این حس مقابله کنید تا مانع بالا رفتن وزنتان به صورت ناخواسته شوید. با کنترل اشتها و مصرف منظم مواد غذایی سالم در کنترل وزن خود بکوشید.

برای شما پیش آماده که کلی غذا می خورید ولی طولی نمیدهد که که باز گرسنه می شوید و به سراغ یخچال می روید و باز شروع به غذا خوردن می کنید. اشتها تنها در زمان هایی که ورزش سنگین کرده اید، باردار هستید و یا سندروم پیش قاعدگی دارید به صورت طبیعی بالا است. اما اگر بیشتر مواقع بدون دلیل واضحی احساس کنید شکمتان خالی است، دیگر حتما مشکلی وجود دارد.

احساس گرسنگی به صورت فیزیولوژیکی نیاز به کالری، آب، و نمک است، و توسط ترکیبی از عوامل هدایت می شود، از جمله رژیم غذایی که دارید، هورمون های اشتها، و عوامل احساسی از جمله استرس. دریافتن اینکه چرا نمی توانید اشتهای خود را کنترل کنید بسیار مهم است، چون این گرسنگی اضافی می تواند از نظر جسمانی و روانی به شما آسیب برساند و BMI بدنتان را به جایی بفرستد که دیگر سلامت نیست.

تنظیم برنامه غذایی روزانه بر مبنای ویژگی‌های جسمی و ذهنی، یکی از نکاتی است که اهمیت ویژه‌ای دارد. بعضی افراد وقتی که صبحانه مناسب و دلچسبی می‌خورند، در طول روز خیلی کم‌تر احساس گرسنگی می‌کنند؛ در حالی که بعضی افراد به شام بیشتر احتیاج دارند. یا مثلا بعضی از افرادی که رژیم می‌گیرند، ۵ یا ۶ وعده غذایی کوچک در روز را به ۳ وعده غذایی بزرگ ترجیح می‌دهند.

در هر صورت، اگر برنامه غذایی مشخصی داشته باشید، هر کدام از این رویکردها می‌توانند موفقیت‌آمیز باشند. به همین خاطر می‌توانید برنامه‌های غذایی مختلف را امتحان کنید، تا ببینید بهترین برنامه برای کنترل اشتهای شما کدام است.درست است که وقتی گرسنه هستیم غذا می‌خوریم، اما اغلب اوقاتی هم که بی‌حوصله، خسته یا احساساتی و هیجان‌زده هستیم غذا می‌خوریم! اگر از نظر جسمی گرسنه نیستید، بهترین روش برای دور کردن ذهن‌تان از غذا خوردن این است که خودتان را با فعالیت‌های دیگر مشغول کنید.

وقتی که شدیدا می‌خواهید به سمت غذاها بروید، یک کتاب یا مجله بردارید و شروع به خواندن کنید؛ یا مثلا یکی از کارهای عقب‌افتاده‌تان را انجام دهید؛ یا هر کار دیگری که در لیست و برنامه کارهای‌ روزانه‌تان است. در واقع اگر واقعا گرسنه نباشید، با انجام دادن این کارها باعث می‌شوید که هیجان یا میل کاذب به خوردن غذاها به‌مرور زمان از بین برود، و زمانی که کارتان تمام می‌شود، می‌بینید که دیگر گرسنه نیستید.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *