فرق احساس درد میان زنان و مردان

فرق احساس درد میان زنان و مردان

 

خانم ها وقتی دچار عارضه ای می شوند بیشتر درد را احساس میکنند و آستانه تحمل درد آن ها نسبت به دیگران کمتر است. طی بررسی میزان احساس درد در زنان و مردان به نتایج جالبی دست یافته ایم که در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

به نظر می‌رسد که جدال بین زنان و مردان در موضوعات مختلف برای همیشه ادامه داشته باشد. یکی از این موضوعات، تفاوت بین مردان و زنان در تحمل درد است. زنان همیشه با ارجاع به موضوع زایمان، توانایی خودشان را در تحمل درد یادآوری می‌کنند، اما بعضی از مطالعات علمی نشان می‌دهند که درد در زنان حدودا ۲۰ درصد بیشتر از مردان احساس می‌شود.

با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه با مهم‌ترین نکات درباره دلایل این تفاوت‌ها آشنا می‌شویم. عوامل هورمونی وقتی که درباره موضوع درد و تفاوت‌های میان زنان و مردان مطالعه می‌کنیم، هورمون‌ها عاملی هستند که همیشه در صحنه حضور دارند. استروژن، هورمونی است که التهاب را تحریک می‌کند و تاثیر مستقیم آن بر گیرنده‌های سیستم عصبی مرکزی اثبات شده است.

این مرکز عصبی، بخش مهمی از پردازش احساس درد را بر عهده دارد. علاوه بر این، دوره‌های قاعدگی می‌توانند نقش مهمی در تشدید درد داشته باشند. درواقع، زنان در دوره‌های قاعدگی نسبت به درد حساسیت بیشتری دارند. از آن‌جایی که سطح استروژن و پروژسترون در حین مراحل مختلف دوره‌های قاعدگی دارای نوسان زیادی است، طبیعتا احساس درد نیز با تغییرات زیادی مواجه می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.