فواید استفاده از حبوبات

فواید استفاده از حبوبات

اگر می خواهید به درمان مشکلات گوارشی تان بپردازید پیشنهاد می کنیم از مصرف حبوبات غافل نمانید این دسته موادغذایی خطر سرطان روده بزرگ را از شما دور میکنند به فواید مصرف حبوبات در این بخش اشاره خواهیم کرد.

عدس حاوی نوعی کربوهیدرات پری‌بیوتیک است که باکتری‌های پروبیوتیک می‌توانند از آن‌ها تغذیه کنند و این روند به رشد باکتری‌های سالم در روده منجر می‌شود. براساس یکی از گزارش‌های Food Research International در سال ۲۰۱۳، ۱۰۰ گرم عدس می‌توانند تقریبا ۱۳ گرم پری‌بیوتیک داشته باشد.

حبوبات دارای فیبر خیلی زیادی هستند که کمک می‌کنند تا محتویات درون دستگاه گوارش بهتر حرکت کنند. ضمن این‌که باکتری‌های سالم در روده را به‌خوبی تغذیه می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند تا از انواع غذاهایی استفاده کنید که لوبیا یا عدس داشته باشند یا از مقداری لوبیای پخته‌شده در کنار غذای اصلی‌تان استفاده کنید.

وقتی کلم‌ترش از کلم‌های خام تهیه می‌شود، فرایند تخمیر شدن کلم‌ها می‌تواند مجموعه‌ای از پروبیوتیک‌های سالم و طبیعی برای دستگاه گوارشی فراهم کند. ضمن این‌که کلم‌ترش مثل نوعی ماده سم‌زدا عمل می‌کند. البته نکته مهم این‌جاست که منظور متخصصان، کلم‌ترش‌هایی است که به‌طور طبیعی تهیه می‌شوند، نه انواع آماده و بسته‌بندی‌شده. یکی از مطالعات ۲۰۱۴ که در Biotechnology Research International منتشر شده است،نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها در طول فرآیند تخمیر کلم‌های تازه به وجود می‌آیند و از این طریق، عملکرد گوارشی و سیستم ایمنی بدن را بهتر می‌کنند و می‌توانند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهند. وقتی که باکتری‌های سالم روده افزایش پیدا می‌کنند، بدن شما می‌تواند مواد مغذی را بهتر جذب کند. به علاوه این‌که وقتی میکروفلور روده‌ها سالم باشد، به شما کمک می‌کند تا چربی‌هایی که سخت هضم می‌شوند را راحت‌تر هضم کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *