فواید بالا بردن فعالیت جسمانی در زندگی روزانه

فواید بالا بردن فعالیت جسمانی در زندگی روزانه

فعالیت جسمانی

بسیاری از کارشناسان معتقدند که  ورزش روزانه در مقایسه با   رفتن  روزانه  به  کلاس های ورزشی نتایج موثری خواهد داشت و بهترین نتایج  وقتی کسب می شود که فعالیت های روزانه به صورت هماهنگ با فعالیت های منظم ورزشی انجام شود. اگر کمی به میزان فعالیت های روزانه ی فردی معمولی بیندیشید به منطقی بودن این توصیه پی می برید. انسان با پیدایش امکانات رفاهی زندگی مدرن مثل دستگاه های کنترل از راه دور جاروبرقی خودکار و امثال آن تحرک زندگی را از دست داده است.

فعالیت جسمانی بر اساس بعضی مطالعات انجام شده امروزه یک فرد آمریکایی بیش از نیمی از روز خود را در حال نشستن روی صندلی می گذراند. حالا فکر می کنید چه اتفاقی بیفتد اگر صندلی را از زیر او بردارید و تنها ۲ ساعت مجبور به ایستادن شود. عمل ایستادن ۱۱۵ کالری می سوزاند

میزان کالری سوزی

فعالیت جسمانی:در حالی که میزان کالری سوزی در حالت نشسته فوق العاده ناچیز و حدود ۸۰ کالری در هر ساعت است. روزانه ۷۰ کالری دیگر را هم در صورتی که جایی برای نشستن در اتوبوس و مترو پیدا نکند می سوزاند که روی هم ۵۰۰ کالری در هفته یا ۲۶۰۰۰ کالری در سال می شود که برابر با ۳ کیلوگرم کاهش وزن یا دست کم جلوگیری از ۳ کیلوگرم افزایش وزن است. این ها همه در حالی است که این شخص حتی به تردمیل نزدیک هم نشده است.

فعالیت جسمانی:شما می توانید حتی با راه رفتن درحین مکالمه ی تلفنی بالا رفتن از پله به جای استفاده از پله برقی، پارک کردن ماشین در محلی دور از مقصدتان، کالری بیشتری بسوزانید. این ها نکات مهمی هستند که شاید تاکنون توجه چندانی به آن نکرده اید همچنین اگر اتومبیل تان را به جای بردن به کارواش خودتان بشویید اجناس را به جای سفارش تلفنی خودتان از فروشگاه محل بخرید و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهید خواهید دید که حتی بدون پوشیدن لباس ورزش میزان زیادی کالری سوزانده اید.

ما حتی یک لحظه هم قصد منصرف کردن شما از آغاز یک برنامه ی منظم ورزشی را نداریم و برعکس معتقدیم که داشتن زندگی هر چه فعال تر تاثیرات مثبتی روی عملکرد قلب، عضلات و اندازه ی دور کمر شما خواهد داشت. حالا اگر حتی برای رفتن تا فروشگاه سر خیابان هم انگیزه ندارید و مایحتاجتان را تلفنی سفارش می دهید یک دستگاه قدم شمار به کمرتان ببندید تا انگیزه ی کافی را به دست آورید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *