فواید خواب کافی برای مبتلایان به دیابت

فواید خواب کافی برای مبتلایان به دیابت

آیا میدانستید خواب کافی و به اندازه و مطلوب تا چه حد می تواند خطر ابتلا به دیابت را از شما دور کند  برای تنظیم متابولیسم بدنتان بهتر است کیفیت خواب خود را افزایش دهید و به این ترتیب از ابتلا به دیابت در امان بمانید.

گروهی از محققان اروپایی اعلام کردند که خواب خیلی زیاد یا خیلی کم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را در میان مردان افزایش دهد، اما در میان زنان چنین تاثیری ندارد. دکتر فمکی راترز، مسئول مطالعه و از اعضای VU Medical Center در آمستردام هلند، می‌گوید: «حتی اگر از سلامت مطلوبی برخوردار باشید،باز هم خواب خیلی زیاد یا خیلی کم می‌تواند اثرات زیان‌آوری بر روی سلامت شما باقی بگذارد. این مطالعه نشان می‌دهد که خواب مطلوب تا چه اندازه‌ای برای یکی از جنبه‌های کلیدی سلامت انسان‌ها، یعنی متابولیسم گلوکز، مهم است». محققان در این مطالعه، حدود ۸۰۰ نفر از بزرگ‌سالان را در ۱۴ کشور اروپایی بررسی کردند تا تاثیر خواب زیاد یا کم را در میان آنان ارزیابی کنند.

براساس گزارش Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism، نتایج نهایی نشان داد که توانایی تجزیه قند خون در میان مردانی که خیلی زیاد یا خیلی کم می‌خوابند، دچار اختلال می‌شود. علاوه بر این مشخص شد که سطح قند خون در بدن این مردان بالاتر از حد عادی است. محققان با توجه به این نتایج، اعلام کردند که خواب خیلی زیاد یا خیلی کم، خطر ابتلا به بیماری دیابت را در میان مردان افزایش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *