فواید درمانی مصرف آناناس

فواید درمانی مصرف آناناس

فواید درمانی مصرف آناناس
قدرت آناناس در ویتامین ها و هضم آسان آن است، شیرینی طبیعی و البته مقرون به صرفه بودن آن برخی از ویژگی های دیگر آناناس است. در اینجا برخی از مزایای سلامتی آناناس را بیان می کنیم.
غنی از ویتامین C
طبق گفته موسسه ملی بهداشت (NIH)، یک فنجان از قطعات آناناس حاوی ۷۵ میلی گرم ویتامین C در روز برای زنان و ۹۰ میلی گرم برای مردان است و ویتامین C در مقابل عفونت ویروسی و التهاب از بدن محافظت می کند.
مفید برای کاهش وزن
از آنجایی که آن ارزان، آسان برای آماده سازی و کم کالری است، اگر شما می خواهید وزن کم کنید، آناناس یک میان وعده خوب به حساب می آید. بنابراین شما در مصرف کالری صرفه جویی خواهید کرد. این میوه، با ارائه شیرینی در حین حفظ قند خون حتی با توجه به محتوای فیبر بالا، باعث کاهش میل به غذا می شود. غذاهای دارای فیبر بالا به شما کمک می کنند کمتر بخورید زیرا باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری داشته باشید. با توجه به مرکز دیابت Joslin در دانشکده پزشکی هاروارد، آن ها همچنین کنترل قند خون را بهبود می بخشند. ۹۴ درصد آناناس کربوهیدرات است، بنابراین اگر دارای رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید، آن را در نظر بگیرید.
کمک به هضم و کاهش التهاب
آناناس شامل برملائین، آنزیمی است که مطالعات نشان می دهد می تواند التهاب و تورم را که در شرایطی مانند سینوزیت، گلو درد و آرتریت رخ می دهد کاهش دهد، طبق NIH
مصرف آناناس نیز برای سوء هاضمه توصیه می شود. طبق یک مطالعه اخیر که در مجله سم شناسی عربستان منتشر شده است، برملائل “ممکن است به کاهش التهاب همراه با کولیت اولسراتیو کمک کند”. اگر برملائین در مواجهه با عفونت یا آسیب قرار گیرد، می تواند باعث کاهش تورم، کبودی، بهبود زمان و درد بعد از جراحی شود.
بهبود و افزایش بینایی
هویج کمک می کند که چشم شما را روشن و سالم نگه دارد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که میوه آناناس برای سلامت چشم بسیار مهم است. با توجه به مطالعه در Archives of Ophthalmology، خوردن سه یا چند وعده از این میوه در روز ممکن است خطر انسداد ماکولا مربوط به سن (AMD) را تا ۳۶٪ کاهش دهد. گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) گزارش می دهد AMD علت اصلی از بین رفتن بینایی در افراد مسن است که در بیش از ۱.۸ میلیون آمریکایی را که بیش از ۴۰ سال دارند، این مشکل را ایجاد کرده است. اضافه کردن آناناس بیشتر به رژیم غذایی شما باعث می شود، مقدار بیشتری از آنتی اکسیدانهایی که نیاز دارید تا پیشرفت این وضعیت را کاهش دهید، به شما داده شود.
کمک می کند استخوان ها سالم بمانند
NIH توصیه می کند که همراه با کلسیم، منگنز معدنی برای حفظ استخوان های قوی و بافت های مفاصل سالم ضروری است. یک عدد آناناس دارای حدود ۷۶ درصد از ارزش روزانه منگنز توصیه شده است. با توجه به مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، منگنز به پاکسازی پوکی استخوان و کاهش علائم بیماری استخوان با کمک به بهبود کلی شرایط استخوان و تراکم مواد معدنی، کمک می کند. بسیاری از میوه های استوایی دیگر نیز دارای منگنز بالایی هستند – از جمله تمشک، توت فرنگی و موز. بنابراین، مصرف آناناس با هر یک از این میوه ها را که برای یک سالاد خوشمزه حاوی منگنز و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای استخوان هایتان مفید است، جمع آوری کنید.
مقرون به صرفه، راحت و آسان برای مصرف
بر خلاف واردات گران و میوه های فصلی، آناناس تازه، یخ زده و کنسرو شده در تمام طول سال در بازارها و سوپر مارکت ها موجود است. علاوه بر انواع تازه و یخ زده، آناناس در قوطی های کوچک و متوسط ​​یا شیشه هایی که فقط برای غذا خوردن یا اضافه کردن به سالاد میوه استفاده می شود، در دسترس است. انواع آناناس خرد شده آماده وجود دارد تا بر روی سالاد مورد علاقه شما و یا بر روی پنیر کم چرب ریخته شود.
آناناس جزو غذاهایی است که آسان خورده می شود و همچنین برای مصرف بچه ها، شیرین و ساده است. برخلاف سیب و پرتقال که باید پوست کنده شود، هر زمان که بچه ها یک میان وعده بخواهند، می توان از آن استفاده کرد. برای دسترسی آسان حلقه های آناناس را در کیسه های پلاستیکی ذخیره کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *