فواید سلامتی روغن کلزا

فواید سلامتی روغن کلزا

مزایای سلامتی روغن کلزا شامل حمایت از سلامت مغز، حمایت از چشم، سلامت پوست و مو، افزایش وزن، تقویت سیستم ایمنی، حمایت از سلامت قلب و عروق، پشتیبانی از استخوان و سلامت مفصلی و حمایت از سیستم تنفسی است. در ادامه برخی از این مزایا را بررسی می کنیم.

حاوی اسید چرب ضروری فراوان

یک واقعیت قابل توجه در مورد روغن کلزا این است که حاوی روغن های امگا است که به طور معمول توسط ماهی و محصولات ماهی عرضه می شود. به خوبی شناخته شده است که اسید چرب امگا ۳ یکی از بهترین مواد مغذی است که می تواند به سلامت مغز کمک کند. این کار با افزایش نفوذ پذیری سلولهای مغزی، موجب ارتقاء ارتباطات بین آنها می شود. امگا ۳ همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و همچنین برای سلامتی مفصلی عالی می باشد.

اسید چرب ضروری همچنین شامل امگا ۶ است که به نفع سیستم تنفسی، سیستم گردش خون و مغز است. مطالعات توصیه می کنند که ما باید امگا ۶ و امگا ۳ را با نسبت ۲: ۱ مصرف کنیم. داشتن هر دو به مقدار زیاد، دلیل خوبی برای استفاده از روغن کلزا است.

ویتامین E فراوان

ویتامین E در انواع غذاها مانند بادام زمینی، کلم بروکلی، اسفناج، بادام، سیب زمینی شیرین آووکادو، وجود دارد. لازم به ذکر است که روغنهای گیاهی یکی از منابع فراوان این مواد مغذی فوق العاده و اکسیدانی هستند. روغن کلزا با ویتامین E بارور می شود که برای چشم ها، پوست، مو و همچنین سیستم ایمنی مناسب است.

چربی اشباع شده کم

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱.۶ گرم چربی اشباع شده دارد. این رقم برای روغن کلزا در کمتر از نیمی از آن مقدار یعنی ۰.۷ گرم است. گرچه امروزه روغن نارگیل از محبوبیت زیادی برخوردار است، اما حاوی ۱۲ گرم چربی اشباع شده در یک قاشق غذاخوری است. بنابراین، روغن کلزا به راحتی سطوح کمتر از چربی اشباع شده را نسبت به سایر روغن های دیگر اندازه گیری می کند. این ویژگی باعث شده روغن کلزا به عنوان یک انتخاب مفید برای کاهش وزن باشد. روغن کلزا دارای مقادیر غنی از چربی های غیر اشباع است، چربی که باعث کاهش سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) می شود.

نقطه جوش بالا

احتمالا، مانند بسیاری از مردم، شما غذای خود را با نوعی روغن پخته می کنید. برای این کار حیاتی است که شما با استفاده از یک روغن دارای نقطه جوش بالا برای تضمین اینکه عطر و طعم و مواد مغذی تغییر یا از دست نرود، استفاده کنید. نقطه جوش بالا تضمین می کند که رادیکال های آزاد خطرناک به عنوان یک محصول جانبی از پخت و پز آزاد نشوند. روغن کلزا در مقایسه با سایر روغن های محبوب مثل روغن زیتون و روغن آفتابگردان نقطه جوش بسیار بالاتری دارد.

حاوی فیتوسترول زیاد

اگر ما غذاهایی را که با فیتوسترولها بارور می شوند بخوریم، فعالیت مثبت سلولهایمان را حفظ می کنیم، به این ترتیب سیستم ایمنی بدن ما با ظرفیت مطلوب عمل می کند. این پروتئین بدون چربی ترانس، هیچ مواد نگهدارنده مصنوعی و GMO است. صنایع غذایی با محصولات غذایی کم و بدون ارزش غذایی تغذیه می شوند و برای مردم در سراسر جهان مشکل ایجاد می کنند. با افزودن روغن کلزا به غذای اکثر خانوارها، می توان به راحتی استفاده از ترانس چربی هایی را که به بیماری های مختلف مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی و سندرم متابولیک مرتبط شده است، از بین برد.

ایده آل برای رژیم غذایی بدون گلوتن، گیاهخواری و حلال

روغن کلزا بدون گلوتن، روغن گیاهخواری و حلال است و این یک روغن پخت و پز چند منظوره و گزینه دریافت چربی غیرمستقیم سالم است.

به راحتی در دسترس است

بخش بزرگی از مزیت روغن کلزا این است که در حال حاضر در بسیاری از سوپرمارکتها موجود است. برای پیدا کردن این محصول نیازی به رفتن به فروشگاه های مواد غذایی خاص نیست. روغن کلزا در دو نوع موجود است و هر دو نوع در نظر گرفته شده نه تنها امن، بلکه برای وظایف روزمره پخت و پز موثراست. نوع معمولی روغن کلزا معمولا فقط به عنوان روغن گیاهی شناخته می شود.

بر خلاف روغن زیتون آن را در دمای بالا سمی نمی شود

روغن کلزا همواره با روغن زیتون مقایسه می شود و در حالی که هر دو ممکن است به نفع سلامتی باشند، روغن کلزا به دلیل بالاتر بودن نقطه جوش برای پخت و پز بهتر است. این به این معنی است که بر خلاف روغن زیتون، آن می تواند در برابر افزایش دما، بدون سمی شدن مقاومت کند.

اختصاصی روزنه آنلاین – کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *