فواید سلامتی صبحانه خوردن و تاثیر آن بر کاهش بیماری

طرز تهیه نرم ترین پنکیک صبحانه

تقویت انرژی برای شروع روز

هر کس باید روز خود را با خوردن مقدار زیادی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی شروع کند. مواد زیادی برای خوردن در وعده صبحانه وجود دارد که بسیاری از غذاهای صبحانه معمولی را می توان به دلیل ارزش تغذیه ای آنها به عنوان غذاهای فوق العاده مورد توجه قرار داد:

تخم مرغ: خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ برای صبحانه، ممکن است چند دقیقه زمان اضافی برای آماده سازی نیاز داشته باشد، اما مزایای بالقوه سلامتی باعث می شود که آن ها ارزش آشپزی و غذایی داشته باشند. تخم مرغ ها نه تنها حاوی پروتئین و اسیدهای آمینه می باشند، بلکه یکی از اندک منابع مهم ویتامین D هستند که برای جذب کلسیم در استخوان های قوی مهم است.

دانه های کامل: اگر شما آنها را به شکل نان، غلات یا بلغور جو دوسر مصرف می کنید، صبحانه یکی از بهترین زمان ها برای لذت بردن از دانه های غلات در وعده های غذایی شما است. این غذای فوق العاده منبع خوبی برای دریافت فیبر می باشد که برای قلب و دستگاه گوارش سالم ضروری است و می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت کمک کند.

ویتامین:C  شما می توانید میزان مصرف روزانه ویتامین C را در اولین وعده غذایی روزانه خود، به صورت یک آب میوه یا میوه مصرف کنید. پرتقال، گریپ فروت و سیب میوه های معمولی در جدول صبحانه قرار دارند.

تمرکز واضح تر

با خوردن صبحانه هر روز صبح تا زمانی که ناهار بخورید، می توانید بیشتر متمرکز باشید. اما هنگامی که شما صبحانه نمی خورید، سخت است که به جز غذا به چیز دیگری فکر کنید.

استرس را کاهش می دهد

احساس سیری در صبح قابل درک است – شما احتمالا می خواستید در رختخواب بمانید تا چندین دقیقه بیشتر بخوابید. خوردن صبحانه به تنهایی یا با همکلاسی ها و همکارانتان به شما کمک می کند تا با خستگی و استرس صبح مقابله کنید.

افزایش متابولیسم

وقتی خوابید، متابولیسم شما تمایل به کم کردن سرعت دارد. تنها راه برای افزایش سوخت و ساز بدن برای روز، شروع با صبحانه سالم است. این به بدن شما اجازه می دهد تا از ابتدای روز متابولیسم خود را، از طریق سوزاندن کالری شروع کند و نه در وسط روز پس از اینکه ناهار خوردید.

جلوگیری از گرسنگی

هنگامی که خواب هستید، بدن شما به اندازه کافی کالری نمی سوزاند. اگر اولین وعده غذایی روز را تا ناهار به تاخیر اندازید، بدن شما کالری ها را ذخیره می کند و چربی ایجاد می کند. اگر صبحانه نخورید بدن شما فکر نمی کند که شما گرسنه هستید و کالری های بی ضرر را ذخیره می کند.

جلوگیری  از پرخوری

اگر مدت زمان بین شام و وعده غذایی بعدی خود را طولانی تر کنید، طبیعی است که شما بیشتر نیاز به غذا خوردن دارید تا سیر شوید. گرسنگی و تفکر به غذا در صبح فقط باعث می شود که شما در هنگام ناهار غذای بیشتر بخورید، خوردن کالری اضافی می تواند به چاقی و سایر عوارض سلامتی منجر شود.

کامل خوردن غذاها

در هنگام بیدار شدن ممکن است احساس گرسنگی نکنید، اما خوردن یک صبحانه سالم و متعادل، می تواند به شما در برنامه ریزی و بخشی از وعده های غذایی شما برای بقیه روز کمک کند. به این ترتیب، شما را از وسوسه خوردن یا مصرف میان وعده بی ارزش، که هر دو عادات ناسالمی هستند دور می کند.

  کلسترول “بد” را کاهش می دهد

خوردن صبحانه هر روز صبح می تواند باعث کاهش کلسترول LDL شود، که به عنوان کلسترول “بد” شناخته می شود. هنگامی که صبحانه نمی خورید، در بدن یک واکنش زنجیره ای ایجاد می کنید:

  • اول، متابولیسم شما کاهش می یابد.
  • دوم، چربی در بدن شما ذخیره می شود.
  • سوم، شما تمایل بیشتری به خوردن غذا در آینده دارید.
  • چهارم: وزن شما افزایش می یابد و کلسترول LDL شما بالا می رود.

صبحانه می تواند مغذی و خوشمزه باشد

اجازه ندهید کمبود وقت شما را از لذت خوردن صبحانه سالم محروم کند. روز را با یک وعده غذایی سالم و خوشمزه شروع کنید. مطمئن شوید که چیزی با ارزش تغذیه ای بالا مانند یک تکه طالبی یا یک کاسه توت فرنگی تازه در کنار آن داشته باشید.

کمک به از دست دادن وزن

یکی از بزرگترین مزایای خوردن صبحانه هر روز صبح این است که می توانید با انجام این کار، وزن خود را از دست بدهید. مطالعات متعدد نیز نشان داده است که افزایش وزن معمولا با عدم خوردن صبحانه همراه است. خوردن صبحانه هر روز صبح یکی از ساده ترین راه های کاهش وزن و سالم ماندن است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.