فواید سلامتی مصرف بادمجان

فواید سلامتی مصرف بادمجان

بادمجان ها حاوی ویتامین ها، مواد مغذی و فیبر می باشند. آنها به قلب، مغز، پوست و استخوان ها سود می رسانند. آنها می توانند دیابت نوع ۲ را کنترل و مدیریت کرده و هضم را نیز بهبود بخشند. یکی از بهترین چیزها در مورد این سبزیجات بنفش براق این است که آنها چربی ندارند و باعث کاهش وزن نیز می شوند. در ادامه برخی از مزایای مصرف بادمجان ها را بیان می کنیم.

بهبود عملکرد قلب

برای داشتن قلبی سالم و شاد، شما باید سطح کلسترول خوب و فشار خون سالم داشته باشید. اگر نه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهید. یک مطالعه کشف کرد که بادمجان سبب کاهش التهاب و بهبود عملکرد بطنی می شود. این به این دلیل است که آنها دارای ترکیبات حفاظتی قلبی می باشند که به عنوان مواد مغذی شناخته می شوند. همچنین، بادمجان سطح LDL “بد” کلسترول را کاهش می دهد، که برای جلوگیری از ایجاد هرگونه پلاک که در نهایت می تواند منجر به مسدود شدن شریان ها شود، ضروری است.

محافظت از سلامت مغز

بادمجان ها به دلیل یک آنتی اکسیدان شناخته شده به نام ناسونین که در پوست آن ها وجود دارد، دارای رنگ بنفش هستند. ناسونین برای محافظت از آسیب دیدن چربی ها در مغز مفید است. لیپید ها (چربی ها) که در غشاهای سلولی مغز یافت می شوند، مواد مغذی را جذب می کنند و پیام هایی دریافت می کنند که تعیین می کند هر سلول باید چه کاری انجام دهد. اگر شما قبل از پختن به طور معمول بادمجان را پوست می کنید، به یاد داشته باشید که پوست آن دارای فواید مهمی است!

کنترل دیابت نوع ۲

بادمجان یک منبع مواد مغذی است. آنها دارای فیبر و کربوهیدرات های محلول زیادی هستند. این باعث می شود که آنها یک غذای عالی برای افزودن به رژیم غذایی شما باشند، اگر شما دیابت نوع ۲ دارید. در واقع، یک مطالعه ادعا می کند که یک رژیم غذایی مبتنی بر بادمجان برای کنترل و یا پیشگیری از دیابت نوع ۲ ایده آل است. این به این دلیل است که بادمجان دارای آلفا گلوکوزیداز و آنژیوتانسین بالایی است، ترکیباتی که جذب گلوکز را کنترل می کنند. همچنین با توجه به فنل های موجود در بادمجان ها، انسولین به آرامی کربوهیدرات را از بین می برد و این به کنترل قند خون کمک می کند.

کاهش وزن

اگر شما به دنبال چند کیلو کاهش وزن هستید، بادمجان به شما کمک می کند. آنها دارای فیبر بالایی هستند، به طوری که شما به مدت طولانی احساس سیری می کنید. آن ها کالری کمی دارند- ۱۰۰ گرم بادمجان خام فقط ۲۴ کالری دارد.

بهبود بافت پوست

بادمجان ها غنی از ویتامین های C و E هستند. این آنتی اکسیدان ها، به خصوص با هم، حفاظت بیشتری از اشعه های ماورای بنفش خورشید را ارائه می کنند. آن ها  ایجاد چروک ها، نقاط تاریک یا نشانه های دیگر پیری را تاخیر می اندازند.

همچنین، ناسونین به عنوان یک باز دارنده رادیکال آزاد عمل می کند که غشاهای سلولی را از آسیب و التهاب، مانند آکنه یا پسوریازیس محافظت می کند. برای پوست سالم، نیاسین، فولات و منگنز نیاز دارید. این مواد لازم جهت تعمیرات سلول های آسیب دیده و محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد، در بادمجان یافت می شود.

تقویت استخوان ها

اگر خطر ابتلا به پوکی استخوان دارید، باید آنها را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها پر از مواد مغذی، آهن، منگنز و ویتامین K هستند که برای سلامتی استخوان بسیار حیاتی هستند. آنها کلسیم را به طور موثر استفاده می کنند و در نهایت منجر به استخوان های قوی تر می شود.

کاهش آهن اضافی

یک واقعیت جالب در مورد بادمجان این است که آنها chelator آهن هستند. این به این معنی است که به وسیله ناسونین، آهن اضافی را در سیستم شما حذف می کنند. آهن بیش از حد به حمله قلبی، سرطان و افزایش تولید رادیکال های آزاد مرتبط است. به ویژه زنان پس از یائسگی مستعد ابتلا به افزایش آهن در سیستم بدنی خود هستند. با توجه به خواص آنتی اکسیدانی،  ناسونین، آهن اضافی از بدن را از بین می برد.

کاهش افسردگی

مطالعات ادعا می کنند که کمبود یک ترکیب معروف به سروتونین می تواند موجب افسردگی و اضطراب شود. سروتونین خلق و خوی شما را افزایش می دهد. بادمجان حاوی ماده ای است که به نام اسکوپولیتین شناخته می شود که سروتونین را تنظیم می کند و این باعث کاهش افسردگی می شود.

بهبود هضم

محتوای آب و فیبر بالا آنها را به عنوان یک رژیم غذایی مناسب برای مسائل گوارش شما تبدیل کرده است. سیستم گوارش نیاز به مقدار زیاد فیبر و آب دارد تا همه چیز را به طور مساوی حرکت دهد.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *