فواید سلامتی مصرف برگه زردآلو

اگر در رژیم غذایی شما زردآلو جایی نداشته باشد، کاملا یک فرد بیچاره هستید. زرد آلو به معنای واقعی کلمه به عنوان سالم ترین میوه جهان در نظر گرفته شده است. اجازه ندهید اندازه کوچک آن شما را به اشتباه بیندازند. علاوه بر چربی کم و مقدار زیادی فیبر، زردآلو دارای مقدار زیادی ویتامین های ضروری می باشد. زردآلو در شکل تازه و همچنین خشک شده مصرف می شود و در تمام طول سال در سراسر جهان به صورت کنسرو و خشک استفاده می شود. با این حال، مصرف نصف فنجان زردآلو به صورت روزانه شما را بدون مشکل نگه می دارد. ما در این مطلب چندین مزیت سلامتی را برای مصرف زردآلو خشک بیان می کنیم.

بینایی خوب

زردآلو خشک شده دارای کاروتنوئید و زانتوفیل است. این دو ماده غذایی برای محافظت بینایی از آسیب های مرتبط با سن مفید شناخته شده است. مصرف زردآلو خشک می تواند به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید کمک کند.

سلامت گوارش

استفاده از برگه زرد آلو قبل از غذا، هضم را تحریک می کند. همچنین به درمان یبوست و جلوگیری از ایجاد مواد غذایی زائد ناخواسته کمک می کند.

مفید برای سلامت قلب

محتوای فیبر بالای موجود در زردآلو، برای کاهش میزان کلسترول بد (LDL) در بدن مفید است، بنابراین خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می دهد. در همین حال، کلسترول خوب (HDL) نیز افزایش می یابد. مصرف نصف فنجان زردآلو هر روز برای سلامت قلب مفید است.

فواید سلامتی مصرف برگه زردآلو

 پیشگیری از کم خونی

زردآلوی خشک منبع خوبی از آهن است که برای مبارزه با کم خونی مفید است. از آنجایی که زنان به علت چرخه ماهیانه خود از کم خونی رنج می برند، مطمئنا میوه های غنی از آهن مانند زردآلو را انتخاب می کنند. ترکیب زردآلو خشک شده به رژیم غذایی روزانه شما در تولید هموگلوبین کمک می کند که مطمئنا مفید خواهد بود.

درمان سرطان

سطوح غنی آنتی اکسیدان موجود در زردآلو باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود. کشف شده است که هسته زردآلو (دانه) سلول های سرطانی را از بین می برد. بیماران سرطانی یا افرادی که هنوز در معرض این مشکل هستند، می توانند ۵ عدد هسته را در روز به همراه یک شیشه آب پرتقال در صبحانه مصرف کنند تا زمانی که سلول های غیر طبیعی ناپدید شوند.

کاهش وزن

محتوای فیبر بالای موجود در زردآلو، سیستم گوارش و سیستم دفع ادرار بدن را بهبود می بخشد، بنابراین فعالیت متابولیک را افزایش می دهد، که به کاهش وزن کمک می کند. در کنار این که اشتیاق شما را برای خوردن چیز شیرین از بین می برد، نمی توان کم کالری بودن این میوه را نادیده گرفت.

 مفید برای استخوان ها

زردآلو، غنی از کلسیم است. ما همه از این واقعیت آگاهیم که بدن ما برای تشکیل استخوان به کلسیم نیاز دارد و کلسیم برای جذب به ویتامین D نیاز دارد. زردآلو خشک نیز حاوی پتاسیم است که جذب، دفع و توزیع کلسیم را در بدن ما تنظیم می کند. تمام این عوامل باعث تقویت استخوان های ما می شوند.

مفید برای درمان تب

برگه زرد آلو به کاهش تب کمک می کند. یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان آب زردآلو اضافه کنید، آن را یک بار در روز مصرف کنید. این همچنین می تواند تشنگی را تسکین دهد.

زردآلو برای پوست

آب زردآلوی خشک می تواند برای درمان مسائل مربوط به پوست مانند خارش به علت آفتاب سوختگی، اسهال و اگزما مورد استفاده قرار گیرد. این همچنین به درمان آکنه و بسیاری از مشکلات پوستی کمک می کند. روغن زردآلو خشک شده برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. این می تواند پوست شما را درخشان و صاف کند.

بارداری

زردآلو خشک می تواند ناباروری، خونریزی و اسپاسم را درمان کند. خمیر آن می تواند عفونت های واژن را درمان کند، با این حال، باید مادران باردار و شیرده آن را بطور متوسط ​​مصرف کنند. در طول بارداری، میوه های زردآلوی خشک، به جای خوردن شیرینی و سایر تنقلات، به عنوان یک نوشیدنی عالی عمل می کنند.

معمولا خوردن زردآلوی خشک شده سخت است و همیشه آنها در شکل تازه موجود نیستند. به سادگی یک فنجان زردآلو خشک را در آب خیس کنید و بگذارید به مدت یک شب باقی بمانند. در صبح محلول را مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.