فواید سلامتی مصرف هلو و تاثیر آن بر بیماری ها

فواید سلامتی مصرف هلو و تاثیر آن بر بیماری ها

مزایای سلامتی هلو نباید نادیده گرفته شود. این میوه های خوشمزه، بدن شما را تغذیه می کنند، از سرطان پیشگیری می کنند، به کاهش وزن و بهبود سلامت قلب کمک می کنند. مهم است که هلو آلی را خریداری کنید زیرا هلو های معمولی با آفت کش ها و علف کش های مضر اسپری می شوند که هر گونه ترکیبات مفید در هلو را از بین می برند. در این مطلب چند مزیت باور نکردنی و شگفت انگیز سلامتی هلو برای بدن را با هم بررسی می کنیم.

بهبود سلامت چشم

هلو منبع خوبی از بتا کاروتن (ترکیباتی است که به ویتامین A در بدن تبدیل می شوند و برای سلامت شبکیه چشم بسیار مهم است). افراد مبتلا به مشکلات بینایی اغلب در بتا کاروتن کمبود دارند، بنابراین هلو مصرف می کنند تا سطوح بتا کاروتن خود را افزایش دهند و سلامت چشم خود را تضمین کنند. این ترکیب همچنین به جلوگیری از کوری شب و دژنراسیون ماکولار مرتبط با سن کمک می کند.

حفاظت در مقابل سموم

هلو یک راه عالی برای پاک کردن سموم از کولون، کلیه ها، معده و کبد می باشد. محتوای فیبر بالا از هر ماده اضافی در روده و بیش از حد سمی جلوگیری می کند و به محافظت در مقابل سرطان روده کمک می کند. آن همچنین غنی از پتاسیم است که باعث کاهش بیماری های مرتبط با کلیه می شود و احتمال ابتلا به زخم روده را کاهش می دهد.

کمک به کاهش وزن

مصرف بسیاری از میوه های آبدار، رسیده و تازه در رژیم غذایی شما یک راه عالی برای کمک به کنترل گرسنگی و کاهش وزن است. هلو ها دارای قند میوه طبیعی می باشند، بنابراین قند خون

و انسولین شما را افزایش نمی دهند (فقط غذاهای دارای شکر خوراکی که این کار را انجام می دهند، قندهای تصفیه شده و مصنوعی که به عنوان چربی در بدن شما ذخیره می شود نیز قند خون شما را افزایش می دهند). این میوه همچنین به کنترل هر گونه میل غذایی شما کمک می کند.

مبارزه با سرطان

هلوها دارای آنتی اکسیدان های فوق العاده بالایی هستند. به طور خاص، آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام اسید کلروژنیک اسید (متمرکز شده در پوست و گوشت هلو) هستند که برای محافظت بدن از سرطان و سایر بیماری های مزمن، مفید شناخته شده است. این آنتی اکسیدان همچنین مسئول کاهش التهاب در بدن (کمک به کسانی که مبتلا به آرتروز هستند) می باشد و کمک می کند تا سرعت روند پیری کاهش یابد.

سلامت قلبی عروقی

هلو ها دارای آهن و ویتامین K هستند که دو ماده مهم برای حفظ قلب سالم می باشند. ویتامین K  سبب جلوگیری از لخته شدن خون و پیشگیری از بسیاری بیماری های قلبی می شود. آهن بدن را سالم و قوی نگه می دارد و از کم خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری می کند. لیکوپن و لووتین در هلو نیز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

پاکسازی کلیه ها

پتاسیم موجود در هلو برای کاهش بیماری های مرتبط با کلیه بسیار مفید است و کمک می کند تا مثانه خود را تمیز کنید. غلظت پتاسیم و سایر ویتامین ها در این میوه کمیاب شگفت انگیز باعث می شود تا بدن شما عملکرد مناسب کلیه و کبد را حفظ کند. خوردن هلو به جلوگیری از نفریت و انواع بیماری های کلیوی دیگر و از بین بردن سنگ کلیه کمک می کند.

سلامت پوست

سطح ویتامین C در هلو بسیار بالا است. ویتامین C یکی از عناصر ضروری است که به جوان بودن پوست ما منجر می شود (و همچنین به حفظ سیستم ایمنی بدن ما کمک می کند). هلو باعث کاهش سرعت روند پیری می شوند، بنابراین آنها باعث عدم تشکیل خطوط و چین و چروک روی پوست می شوند (به لطف آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و کلروژنیک اسید). مالش  هلو بر پوست به عنوان یک ماسک موقت یک راه عالی برای پاک کردن پوست مرده است و اجازه می دهد آنزیم های هلو باعث تغذیه و بهبود پوست شما شوند.

آنتی اکسیدان ها

همانطور که در بالا مشاهده کردیم، هلو ها دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی، از لیکوپن تا ویتامین C و اسید کلروژنیک هستند. همه این آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت بدن لازم هستند. آنتی اکسیدان ها کمک می کنند که رادیکال های آزاد بدن را از بین ببرید، که به طور معمول باعث بهبود بیماری ها و پیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری سرطان، بیماری های خود ایمنی و انواع بیماری های دیگر می شود. مصرف کردن رژیم غذایی غنی از میوه های فصلی رسیده بهترین راه برای اطمینان از افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن شما است.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *