فواید سلامتی مصرف هندوانه و تاثیر آن بر بیماری ها

فواید سلامتی مصرف هندوانه و تاثیر آن بر بیماری ها

هندوانه یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستان برای جشن گرفتن است و گرچه تقریبا ۹۰ درصد آن از آب تشکیل شده است، ولی دارای مزایای سلامتی بسیاری است. با چنین میوه قدرتمند و دارای آنتی اکسیدان ها، همه چیز را برای سلامت فرد فراهم می شود. مزایای سلامتی هندوانه، عبارتند از رفع کننده التهاب، عامل اصلی در پیشگیری از بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده بزرگ، آرتریت و آسم. علاوه بر این، خوردن هندوانه، همراه با کلم بروکلی یک راه عالی برای کمک به پیشگیری از سرطان پستان است، زیرا لیکوپن در هندوانه و سولفورفان در بروکلی واکنش متقابل را در بدن ایجاد می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای سلامتی این میوه آسمانی، مطلب زیر را مطالعه کنید.

بازیابی عضلات

به نظر می رسد به علت وجود ماده L-citrulline در هندوانه و آب هندوانه، هر دوی آن ها برای کمک به کاهش درد عضلانی مفید هستند. این برای ورزشکاران عالی است؛ زیرا کسانی که قبل از تمرین آب هندوانه، مصرف می کنند دارای استرس و میزان ضربان قلب کمتر در روز بعد هستند.

مفید برای پوست

هندوانه حاوی ویتامین A و C است که برای حفظ پوست سالم لازم هستند. ویتامین A برای تولید مایعات پوست لازم است و ویتامین C یک بلوک ساختاری از کلاژن است که ساختار پوست را فراهم می کند. از آنجایی که هندوانه پر از آب است، پوست شما را نیز هیدراته و جوان می کند.

کمک به هضم بهتر

بیشتر هندوانه از آب ساخته شده است که برای هضم عالی است و شامل چهار تا پنج گرم فیبر نیز در هر ظرف هندوانه می باشد. این ترکیبی عالی برای تازه کردن سیستم گوارش شما و حرکت منظم روده است.

مبارزه با سرطان

هندوانه یک منبع شگفت انگیز از لیکوپن، یک آنتی اکسیدان است که توانایی آن برای دفع تعدادی از سرطان ها می باشد. لیکوپن به خاطر توانایی آن در رشد تومورهای مغزی، کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و حتی کمک به درمان واقعی سرطان، مشهور است.

بهبود سلامت قلب

تحقیقات نشان داده اند که هندوانه توانایی بهبود سلامت قلب را دارد. مطالعات جداگانه ای که در زنان یائسه و بزرگسالان چاق انجام می شود ثابت کرده است که مصرف مکمل های عصاره هندوانه قادر به بهبود سلامت قلب و کاهش فشار خون می باشند.

فواید سلامتی مصرف هندوانه و تاثیر آن بر بیماری ها

جلوگیری از ابتلا به آسم

یکی دیگر از چیزهای مهم در مورد ویتامین C این است که یکی از مواد مغذی کلیدی در کمک به جلوگیری از آسم است. افرادی که مقدار زیادی از مواد مغذی مانند ویتامین C را مصرف می کنند، احتمال ابتلا به آسم کمتری دارند و کسانی که در حال حاضر مبتلا به این بیماری هستند نیز می توانند هندوانه را به عنوان یک درمان طبیعی مصرف کنند.

کاهش علائم PMS

به گفته دانشگاه براون، تحقیقات نشان می دهند که مواد غذایی مانند بادام زمینی، آووکادو و هندوانه میوه های عالی برای خوردن هستند تا علائم PMS را کاهش دهند، زیرا آنها حاوی ویتامین B6 هستند.

کاهش دهنده قند خون

هندوانه حاوی منیزیم، اسیدهای آمینه و پتاسیم است که همگی برای کمک به حفظ رگ های خونی در کنار هم کار می کنند تا الکترولیت ها را در بدن متعادل کنند. اگر از فشار خون بالا رنج می برید، اول صبح یک بطری آب هندوانه را بنوشید.

سلامت چشم

برای بهبود بینایی شما دیگر فقط نباید به هویج وابستگی داشته باشید. هندوانه همراه با ویتامین A، ویتامین C و لیکوپن نیز دارای بتا کاروتن، لووتیان و زاکسنتین است که برای سلامتی چشمان شما عالی هستند. همه این ها برای مبارزه با مشکلات چشم با توجه به سن و عفونت های مختلف چشم کار می کنند.

حالت فرد را بهبود می بخشد

یک بار دیگر، ویتامین C و B6 برای سلامتی ایفای نقش می کنند. ویتامینB6  به ترکیبات انتقال دهنده های عصبی کمک می کند که حالت آرامش را تقویت می کند، در حالی که ویتامین C بدن را از رادیکال های آزاد، که می توانند منجر به افسردگی شوند، محافظت می کند. هندوانه همچنین توانایی متعادل کردن هورمون ها را دارد که باعث بهبود خلق و خوی شما می شود.

بیایید صادق باشیم: در حالی که از هندوانه آبدار در یک روز تابستان گرم لذت می برید، سخت نیست که دارای خلق و خوی بهتر باشید!

اختصاصی روزنه آنلاین؛ هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *