فواید فرزندان شیر به شیر داشتن

فواید فرزندان شیر به شیر داشتن

گاهی اوقات تازه مادران با بارداری ناخواسته مواجه می شوند و با وجود کودک شیرخوار باز هم بارداری را تجربه میکنند به این فرزندان شیربه شیر می گویند می خواهیم به مزایا و معایب داشتن کودک شیر به شیر اشاره کنیم با ما همراه باشید.

فرزندان شیر به شیر به کودکانی گفته می‌شود که تفاوت سنی آن‌ها کمتر از ۱۸ ماه باشد. بسیاری از پدر و مادرها، به قدری با وجود فرزند اول‌شان دچار استیصال شده‌اند که ترجیح می‌دهند زودتر برای فرزند بعدی نیز برنامه‌ریزی کنند تا فقط یک مرتبه این سختی‌ها را تجربه کنند. اگر شما هم جزو این دسته از والدین هستید،

بهتر است نتایج مثبت و منفی تصمیم‌تان را بهتر بشناسید.

مزایای داشتن فرزندان شیر به شیر

-زندگی شما از پیش، دچار تغییرات لازم برای مادر شدن شده است و نیازی نیست برای فرزند بعدی از صفر شروع کنید

. -تجربه‌های شما در نگهداری از نوزاد تازه متولد شده، از شیر دادن گرفته تا آرام کردن او، هنوز تازه و کاربردی است.کودکتان هنوز به سنی نرسیده است که بخواهد نسبت به خواهر یا برادر تازه واردش حسادت کند.

-این شانس را دارید که سختی سال‌های اول تولد را فقط یک بار تجربه کنید.

-اگر بیش از ۳۵ سال سن دارید، و نگران بارداریتان در آینده هستید، برای بارداری دوم، همین الان بهتر از چند سال بعد است. -کودکانتان با یکدیگر هم‌بازی می‌شوندو شما برای تربیت آنها فقط یکبار وقت می‌گذارید. معایب داشتن فرزندان شیر به شیر

-از نظر فیزیکی، نگهداری همزمان از دو کودک خردسال، کار مشکلی است.

-معمولا گریه نوزادانی که فاصله سنی چندانی باهم ندارند، با شنیدن صدای گریه یکدیگر، شدت می‌گیرد. -اگر فرزند دومتان رشد سریع‌تری داشته باشد، ممکن است به دو عدد کالسکه یا تخت نوزاد احتیاج پیدا کنید.

-احتمالا کمتر می‌توانید زمان‌هایی را به خودتان و همسرتان اختصاص دهید.امکان بروز خطا در کارهایتان بیشتر می‌شود.

-نسبت به مادرانی که یک فرزند دارند، کمتر از بزرگ کردن آنها لذت میبرید. اکنون با توجه به اثرات مثبت و منفی فرزندان پشت هم، این یک تصمیم کاملا شخصی است. شما و همسرتان باید جوانب دیگری مانند اینکه تجربه اولتان چطور بوده است، وضعیت مالی خانواده، توانایی نگهداری از دو کودک و تعیین تفاوت سنی فرزندانتان را بررسی کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.