فواید محصولات غنی شده از فیبر برای افراد دیابتی

فواید محصولات غنی شده از فیبر برای افرادی دیابتی

افرادی دیابتی بهتر است از محصولات سبوس دار مصرف کنند تا بتوانند بیماری خود را کنترا کنند نان های سبوس دار و غنی شده از فیبر انتخاب های خوبی برای این افراد به شمار می روند. سعی کنید کالری محصولات غذایی را قبل از مصرف با دقت نگاه کنید.

نان‌هایی که در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شوند، معمولا از آرد سفید تهیه شده‌اند. آرد سفید تصفیه‌شده فاقد فیبر است و می‌تواند قند خون را شدیدا بالا ببرد. حتی برخی از نان‌هایی که با عنوان «نان گندم» عرضه می‌شوند، ممکن است از گندم تصفیه‌شده تهیه شده باشند، نه گندم سبوس‌دار.

درواقع، این عبارات به‌عنوان ترفندهای تبلیغاتی به کار می‌روند و می‌توانند بسیاری از افراد مبتلا به دیابت را در انتخاب نان مناسب دچار اشتباه کنند. به نظر متخصصان، چند نوع نان وجود دارند که اگر در کنار سبک‌زندگی سالم مصرف شوند، می‌توانند گزینه‌های سالم‌تری برای کنترل بیماری دیابت باشند.

یکی از آن‌ها، نان سبوس‌دار غنی‌شده از فیبر است و دیگری نان بدون غلات. احتمالا می‌دانید که فیبر، نوعی کربوهیدرات است که بدن نمی‌تواند هضمش کند. این ماده غذایی، فعالیت منظم روده‌ها را حفظ می‌کند و احساس سیری مطلوبی به وجود می‌آورد. علاوه بر این، فیبر به کنترل قند خون هم کمک می‌کند.

مطالعات نشان داده‌اند که فیبر محلول می‌تواند هضم را آرام کند و خطر بالا رفتن قند خون بعد از خوردن غذا را کاهش دهد. نان‌هایی که حاوی فیبر محلول هستند، ‌یکی از گزینه‌های غذایی مناسب برای مدیریت سطح قند خون از طریق رژیم غذایی محسوب می‌شوند. البته افرادی که می‌خواهند از نان سبوس‌دار غنی‌شده از فیبر استفاده کنند،باید بدانند که این محصولات هنوز هم حاوی کربوهیدرات نسبتا زیادی هستند. بنابراین مصرف این نان‌ها باید در حد اعتدال باشد. شاید بهترین نان برای افراد مبتلا به دیابت، نانی باشد که بدون غلات یا آرد تهیه می‌شود. این نان‌ها با این‌که آرد یا غلات ندارند، اما هنوز منبع خوبی از فیبر و سرشار از کربوهیدرات هستند. نان‌های بدون غلات با استفاده از آرد بادام، آرد نارگیل یا پودر بذر کتان پخته می‌شوند. البته قبل از مصرف آن‌ها به اطلاعات مربوط به کالری آن‌ها نگاه کنید، چون بعضی از آن‌ها کالری زیادی دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.